چرا بشار اسد باید بنیانگذار عربستان را تکریم کند !

چرا بشار اسد باید بنیانگذار عربستان را تکریم کند !
چهارشنبه 20 آذر 1392 - 16:09

اظهارات برادر ناتنی پادشاه عربستان درباره تلاشهای پشت پرده برای توقف پخش فیلم "پادشاه شنها" تعجب همگان را برانگیخته است.

به گزارش روز چهارشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، درچارچوب تلاشهای آل سعود برای جلوگیری از پخش فیلم " پادشاه شن ها "به کارگردانی  "نجده انزور"، شاهزاده "طلال بن عبدالعزیز" فرزند ملک عبدالعزیز و برادرناتنی پاشاه کنونی عربستان و پدر شاهزاده ولید و عموی شاهزادگان بندر و ترکی و سعود و ... گفت که وی از یک دوست مشترک برای میانجیگری بین مسئولان سعودی و بشار اسد رئیس جمهور سوریه به منظور متوقف کردن پخش این فیلم در شهر دمشق پایتخت سوریه کمک گرفته است. 

کشوری که هر روز بدست باندها و مزدوران پسر برادر ناتنی اش بندر شاهد گلوله باران و انفجار است.
شاهزاه طلال ابراز امیدواری کرده است که بشار اسد رئیس جمهور سوریه "در راستای تکریم شخص ملک عبدالعزیز که سوریه برادر و ملت وفادار آن نمی تواند اقدامات خوب و حمایت دائم او را فراموش کند"، به این درخواست پاسخ مثبت بدهد.
چنین بر می آید که این فیلم تأثیر خود را گذاشته و توانسته است پیام خود را به خوبی برساند به طوری که باعث شد این شاهزاه آشنا به امور هنری وارد عمل شود. وی فرزند شاهزاده ولید صاحب شبکه های  روتانا و ... در سراسر دنیا است که به صورت 24 ساعته در حال پخش برنامه های ضد فرهنگی و غیر اسلامی است. 
این سوال مطرح است که چرا شاهزاده طلال انتظار دارد که بشار اسد به درخواست یا به عبارت دقیقتر التماس او پاسخ مثبت دهد؟
آیا عبدالعزیز آل سعود مستحق بیشتر از فیلم پادشاه شن ها نیست.

فرزندان و نوه های آل سعود از روی کینه توزی سوریه را ویران کردند و خون دهها هزار نفر از مردمش را به زمین ریختند، و نه تنها مسلمان و مسیحی و کرد و عرب و سنی و شیعه و دروزی، بلکه حتی سنگ و درخت و قبرها از جنایت های آنان درامان نماندند... از نظر من این درخواست زشت است...اما درقبال زشتی آل سعود و گستاخی آنها چه باید بکنیم؟
آیا این شاهزاده اقداماتی را که پسر عموها و برادرانش یعنی فرزندان و نوه های عبدالعزیز در سوریه کردند، با آنچه "نجده انزور" سوری در این فیلم گفت، مقایسه نمی کند؟!
آیا در میان دهها هزار نفری که مزدوران آل سعود با چاقوها و ساطورهای خود سربریدند و پیکرهای مردم سوریه را با بمب پاره پاره کردند، یک مومن نبود؟
آیا "نجده انزور" درمقابل بلایی که سعودیها بر سر دختران سوری می آورند -دخترانی که پدران و برادران آنها را فریفتید و آنها را از زندگی باعزت در شهرها و روستاهای خود به زندگی مشقت بار و ذلت آور در اردوگاههای آوارگان بردید و دختری 15 ساله را با قیمت 150 دلار یعنی نصف قیمت یک گوشی تلفن همراه دست دوم در عربستان خردید - چیزی در فیلم خودش انجام داده است.
ای فرد متکبر و گستاخ، تو و برادرانت به قتل و کشتار در سوریه پایان بده و از پلیدیها و اقدامات شرارت آمیز خود دست بکش، و از ملت سوریه طلب عفو و بخشش کن؛ آنگاه چنین درخواستی را از رئیس جمهور این کشور داشته باش.

مروه ابو محمد

پربیننده ترین خبرها