تدارک بندر بن سلطان برای اقدامات تروریستی درلبنان

تدارک بندر بن سلطان برای اقدامات تروریستی درلبنان
جمعه 6 دی 1392 - 09:24

برخی منابع از تماس های گسترده رئیس دستگاه اطلاعاتی عربستان و معاون وزیر دفاع این کشور با بعضی نیروهای منطقه ای و سران گروههای تروریستی به منظور اجرای طرح های تروریستی در منطقه بویژه در لبنان خبر دادند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، این منابع فاش کردند: بندر بن سلطان رئیس دستگاه اطلاعاتی عربستان و برادرش سلمان بن سلطان معاون وزیر دفاع، تماسها و دیدارها و رایزنی های گسترده ای با برخی قدرتها در منطقه و سران گروه های تروریستی که خاندان حاکم سعودی از آنها برای ریختن خون مردم سوریه و عراق و لبنان حمایت مالی می کنند، برقرار کردند تا طرحهای تروریستی خونینی در این کشورها بویژه در سوریه و لبنان تهیه و اجرا کنند. هدف از اجرای این طرح های تروریستی بدست آوردن برخی دستاوردها قبل از برگزاری اجلاس ژنو2 درباره سوریه است زیرا ریاض می کوشد تا در این اجلاس به منظور تحمیل سیاستهای خصمانه خود، طرفی اصلی باشد.
این منابع در گفتگو با هفته نامه المنار چاپ فلسطین افزودند: عربستان به ارسال سلاح های پیشرفته و اعزام مزدوران بیشتری به جنوب سوریه به منظور افزایش حملات تروریستی و ضربه زدن به نهادهای دولت ادامه می دهد و حاکمان سعودی بر این باورند که با توجه به خسارتها و تلفات گسترده گروههای تروریستی و موفقیت های مهم ارتش سوریه، این اقدام آخرین تیر در ترکش آنها به شمار می آید.
این منابع افزودند: موفقیت های ارتش سوریه بر نگرانی آل سعود افزوده است و رژیم سعودی به سبب سیاست هایش - بویژه پس از توسعه روابط تل آویو و ریاض و همکاری اطلاعاتی مشترک آنها و تبدیل عربستان به ابزاری در خدمت اسرائیل- در شرایط سختی در جهان عرب به سر می برند.
به گفته این منابع، طرح ها و نقشه هایی که در حال بررسی هستند، برای هدف قرار دادن دمشق پایتخت سوریه به منظور بالابردن روحیه گروههای تروریستی است که بارها در شکستن کمربند امنیتی بسیار قوی در اطراف دمشق ناکام مانده اند.
این منابع تصریح کردند: عربستان در روزهای اخیر نیز اموالی هنگفت به لبنان سرازیر کرد تا از گروهک های تروریستی انتحاری برای انجام عملیات مشخص درلبنان و ایجاد اغتشاشات در این کشور و نیز ضربه زدن به نیروهای ارتش با هدف از هم پاشیدن آن، حمایت کند.
منابع یاد شده بر این باورند که عربستان با همکاری با سازمان جاسوسی اسراییل و گروه هایی در لبنان و نیز باندهای سعد حریری رئیس جریان المستقبل و سمیر جعجع رئیس حزب نیروهای لبنانی، اوضاع لبنان را به سمت انفجار به پیش می برد.
این منابع پیش بینی کردند که حوادث سخت و دشواری در خاک لبنان روی دهد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها