برقراری آتش بس در شهرک معضمیه در غرب دمشق

برقراری آتش بس در شهرک معضمیه در غرب دمشق
جمعه 6 دی 1392 - 11:18

کمیته های آشتی ملی در سوریه و گروههای مسلح در شهرک معضمیه در جنوب غرب دمشق به توافق آتش بس دست یافتند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، یک منبع نزدیک به دولت سوریه، دست یافتن به توافق آتش بس در شهرک معضمیه را مورد تائید قرار داد و اشاره کرد که نیروهای ارتش برای مطمئن شدن از تحویل تمام سلاح های سنگین از سوی این افراد مسلح، وارد معضمیه خواهند شد.

درپی عملیات نظامی ارتش سوریه در 6 ماه گذشته در محور معضمیه، توافق آتش بس بر اساس شرط های ارتش سوریه حاصل شد.

"حسن غندور" هماهنگ کننده کل کمیته مصالحه های مردمی سوریه در این زمینه به شبکه العالم گفت: خط قرمزی که در این توافق وجود دارد آن است که معضمیه کاملا زیر نظر دولت سوریه باشد.

به موجب شرط های این توافق نامه، در مقابل تحویل سلاح های متوسط و سنگین از سوی گروه های مسلح به ارتش سوریه، آتش بس برقرار می شود. همچنین وضعیت عناصر مسلح بر طبق قوانین حل وفصل خواهد شد و پس از آن ورود به مرحله دوم است که طی آن پرچم سوریه بر بالای ساختمان شهرداری معضمیه و برخی ساختمان های دیگر منطقه برافراشته می شود.

شیخ "محمد خیر جاسم النادر" نماینده مجلس مردمی سوریه و عضو کمیته آشتی نیز به شبکه العالم گفت: همه می خواهند که در امنیت تمام به داخل خانه های خود در معضمیه بازگردند و مدرسه ها از نو گشوده شده و این شهرک برق رسانی شود؛ دولت نیز قادر خواهد بود در سایه امنیت، تمام این امکانات را بازگرداند.

پیش از اجرای توافق نامه آتش بس در معضمیه، منطقه از شماری از غیرنظامیان تخلیه شد و عملیات در دو مرحله و تحت نظارت وزارت امور اجتماعی سوریه به عنوان طرف دولتی اجرا شد، طرفی که تلاش می کند تجربه معضمیه را به دیگر مناطق سوریه که شاهد حضور عناصر مسلح در حوادث سوریه است، تعمیم دهد.

FF-27-22:36

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها