در نامه ای به نبیل فهمی مطرح شد

درخواست جنبش حُشود مصر برای همکاری با سوریه

درخواست جنبش حُشود مصر برای همکاری با سوریه
پنج‌شنبه 12 دی 1392 - 11:31

دبیرکل جنبش حُشود مصر و هماهنگ کننده کمیته " روابط دیپلماتیک مردمی مصر و سوریه " در نامه ای به نبیل فهمی وزیر خارجه کشورش خواستار همکاری با ارتش سوریه برای مقابله با گروههای وهابی شد.

محمد الجیلانی دبیرکل جنبش حُشود مصر و هماهنگ کننده کمیته " روابط دیپلماتیک مردمی مصر و سوریه " در نامه ای به دفتر نبیل فهمی وزیر امور خارجه کشورش، بر لزوم همکاری و هماهنگی با ملت و ارتش سوریه برای مبارزه با تروریسم و گروه های وهابی تأکید و اعلام کرد که ملت مصر مخالف هرگونه حمله تروریستی در خاک سوریه است .
الجیلانی در نامه خود آورده است: دولت مصر باید توافقنامه دفاع مشترک را که با سوریه در سال 1966 امضاء کرده بود، اجراء کند؛ توافقنامه ای که به گفته الجیلانی؛ براساس احساس مصر و سوریه به داشتن سرنوشتی مشترک و برای حمایت از همدیگر و اعتقاد به وحدت کشورهای عربی امضاء شده است .
الجیلانی در نامه اش بر لزوم تأمین نیازهای پناهندگان سوری مقیم مصر تأکید کرد و از وزارت امور خارجه مصر خواست تا دیدگاه خود درباره همکاری و هماهنگی با سوریه برای مبارزه با تروریسم و گروه های افراطی را روشن کند.

وی با بیان اینکه "باید برای نشان دادن اهمیت دیپلماسی مردمی با هدف اتحاد دوباره مصر و سوریه فرهنگ سازی کرد"، افزود: جنبش حشود و کمیته روابط دیپلماتیک مردمی مصر و سوریه روز 17 ژانویه کنفرانسی خبری را برای اعلام همبستگی با ارتش و ملت سوریه در مبارزه با تروریسم برگزار خواهد شد که شخصیت های مصری زیادی در این کنفرانس مشارکت خواهند کرد.

 

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها