تظاهرات میلیونی، این بار برای اخراج یک سفیر!

تظاهرات میلیونی، این بار برای اخراج یک سفیر!
دوشنبه 16 دی 1392 - 13:54

سیاستمداران و فعالان رسانه ای مصر، اخراج سفیر قطر از کشورشان را خواستار شدند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، شماری از سیاستمداران، احزاب سیاسی و جنبش های انقلابی و فعالان مدنی مصر با صدور بیانیه ای خواستار ادامه فشار مردمی و اعتراضات و برگزاری تظاهرات میلیونی برای اخراج سفیر قطر از قاهره به خاطر دخالت دوحه در امور داخلی کشورشان شدند.

این درخواست همچنین در پی "افزایش لحن و رویکرد تحریک آمیز قطر و شبکه الجزیره" مطرح شد که "با دروغ پردازی علیه ملت مصر، از گروه تروریستی اخوان المسلمین حمایت می کند".

به نوشته این بیانیه، "این دخالت و دروغ پردازی به حدی رسید که وزارت خارجه مصر سفیر قطر را فراخواند و اعتراض شدید ملت و نظام مصر را درخصوص هرگونه دخالت در امور داخلی مصر ابراز داشت و از دولت قطر خواست تا تروریست ها و افرادی را که بعد از ارتکاب اقدامات تروریستی علیه ملت مصر به قطر پناه برده اند و به اقدامات تحریک آمیز خود از طریق اقدامات تروریستی علیه ملت مصر ادامه می دهند، تحویل دهد".

از سوی دیگر شیخ مظهر شاهین از مسئولان دولتی خواستار اتخاذ تصمیم برای اخراج سفیر قطر از مصر درپی صدور بیانیه اخیر وزارت خارجه قطر درباره اوضاع مصر شد.

شاهین در صفحه خود در یکی از شبکه های اجتماعی نوشت: برای دومین بار از دولت می خواهم که سفیر قطر را اخراج کند.

وی با حالتی تمسخر آمیز گفت: احتمالا خواهان برگزاری تظاهرات میلیونی می شویم و تنها هفت نفر به خیابانها می آییم، زیرا همین هفت نفر با توجه به جایگاه قطر کافی است.

گفتنی است وزارت خارجه قطر در تازه ترین مرحله از دخالت در امور مصر، اخیرا با صدور بیانیه ای "نگرانی خود را از افزایش شمار قربانیان سرکوب تظاهرات در مصر و کشته شدن شمار زیادی در سراسر مصر" ابراز کرده بود.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها