العالم - ایران
"پزشکیان" با قدردانی از نقش سازنده پاکستان در حمایت از روندهای دیپلماتیک منجر به توافق آتشبس و پایان جنگ، بر عزم جمهوری اسلامی ایران برای توسعه و تعمیق همکاریهای همهجانبه با اسلامآباد تأکید کرد.
رئیس جمهور کشورمان در این دیدار ضمن قدردانی از رویکرد برادرانه، مسئولانه و متعهدانه دولت پاکستان در حمایت از گفتوگوها و تلاشهای دیپلماتیک منجر به توافق آتشبس و پایان جنگ، نقش اسلامآباد را در پشتیبانی از مسیر دیپلماسی و کمک به تثبیت نتایج مذاکرات مؤثر و سازنده توصیف کرد.
ایشان همچنین با اشاره به اراده جدی جمهوری اسلامی ایران برای گسترش روابط با پاکستان در همه حوزههای مورد علاقه دو کشور، بر ضرورت بهرهگیری از ظرفیتهای گسترده موجود برای توسعه همکاریهای دوجانبه تأکید کرد.
در این دیدار مقرر شد هیأتی عالیرتبه به سرپرستی وزیر کشور جمهوری اسلامی ایران و با حضور وزرای جهاد کشاورزی، صنعت، معدن و تجارت و امور اقتصادی و دارایی به پاکستان سفر کند تا زمینههای توسعه همکاریهای اقتصادی، تجاری، سرمایهگذاری و سایر حوزههای مشترک را بررسی و پیگیری کند.
وزیر کشور پاکستان نیز در این دیدار با استقبال از توافق آتشبس و پایان جنگ، از تلاشها و تدابیر دیپلماتیک مسئولان جمهوری اسلامی ایران در مدیریت روندهای سیاسی و دیپلماتیک قدردانی کرد.
سید محسن نقوی همچنین از نقش رهبر معظم انقلاب اسلامی در حمایت از روندهای دیپلماتیک و کمک به پایان بحران و برقراری آتشبس تقدیر کرد.
وی با تأکید بر اهمیت راهبردی روابط تهران و اسلامآباد، اظهار داشت: دولت پاکستان مصمم است سطح همکاریهای دوجانبه را در تمامی عرصهها، بهویژه در حوزههای اقتصادی و تجاری، به شکل قابل توجهی افزایش دهد.
وزیر کشور پاکستان همچنین از آغاز به کار سفیر جدید این کشور در تهران با مأموریت ویژه توسعه مناسبات اقتصادی، تجاری و راهبردی میان دو کشور خبر داد.