بازداشت عضو مغربی‌تبار داعش در اسپانیا + عکس

بازداشت عضو مغربی‌تبار داعش در اسپانیا + عکس
دوشنبه 16 دی 1392 - 19:23

العالم- نیروهای گارد ملی و پلیس اسپانیا یک مغربی را در شهر مالاگا در جنوب شرق اسپانیا بازداشت کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، مسئولان امنیتی اسپانیا اعلام کردند: عبد الواحد صديق محمد، به عضویت در گروهک موسوم به "دولت اسلامی عراق و شام" وابسته به شبکه القاعده و مشارکت در درگیری های "جهادی" در سوریه متهم شده است.

وزارت کشور اسپانیا در بیانیه ای ، با اشاره به اینکه عبدالواحد صدیق محمد با مشارکت نیروهای گارد مدنی و پلیس در فرودگاه شهر مالاگا بازداشت شد ، افزود : صدیق که روز سوم ماه می گذشته از فرودگاه "محمد الخامس" در دار البيضاء مغرب به سوریه رفت، چند روز قبل از ورود به سوریه، در استانبول ترکیه اقامت داشته است.

بیانیه وزارت کشور اسپانیا می افزاید: عبدالواحد صدیق محمد در پی به وجود آمدن شک و شبهه درخصوص این که وی به علت وابستگی به یک سازمان تروریستی ممکن است عنصری خطرناک برای امنیت ملی باشد، بازداشت شده است.

مسئولان اسپانیایی همچنین اعلام کرده اند که این مغربی بازداشت شده، عضو شبکه "جهادی های مغربی و اسپانیایی" است که عناصر خود را برای جنگ به سوریه می فرستد.

مقام های اسپانیایی پیش تر در بیست و یکم ژوئن (تیر ماه) گذشته، بخشی از این شبکه را متلاشی و شش نفر از عناصر آن را در منطقه "پرینس بِی آلونسو " در شهر "سپتا " بازداشت کرده بودند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها