حمله ارتش عراق به منطقه الجزیره در الانبار

حمله ارتش عراق به منطقه الجزیره در الانبار
چهارشنبه 18 دی 1392 - 22:26

ارتش عراق، روز چهارشنبه، حمله ای گسترده به منطقه الجزیره واقع در شهرستان الخالدیه در استان الانبار را به منظور سرکوب عناصر مسلح داعش که در مناطق مسکونی مخفی شده اند، آغاز کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، یک منبع آگاه در پلیس الانبار گفت: نیروهای ارتش، عملیات نظامی گسترده ای را برای سرکوب عناصر مسلح داعش در منطقه الجزیره با پشتیبانی تانک ها و بالگردها آغاز کردند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، وی افزود: دستکم 19 دستگاه تانک به سمت این منطقه پیشروی کردند و بالگردها نیز به حمله هوایی به مناطق اشغال شده توسط عناصر مسلح پرداختند.

این منبع تاکید کرد که عناصر مسلح، به منظور در امان ماندن از حملات ارتش عراق، خانواده های بی دفاع را سپر خود کرده اند و در حال حاضر بیش از 40 خانواده، در میان تیراندازی دو طرف، گرفتار آمده اند.

وی افزود: ارتش، سعی دارد عناصر مسلح را به خارج از مناطق مسکونی بکشاند تا از آسیب دیدن شهروندان جلوگیری کند.

روز گذشته نیز روستای کرطان واقع در شرق شهر الرمادی، توسط عناصر مسلح داعش اشغال شد، به همین سبب مردم و عشایر، به منظور جلوگیری از پیشروی آنان به دیگر روستاهای مجاور، پلی را در این روستا منفجر کردند.

استان الانبار و مرکز آن الرمادی، از 21 دسامبر 2013 عرصه عملیات نظامی گسترده به منظور پاکسازی این مناطق از عناصر تروریست داعش ( سازمان دولت اسلام، در عراق و شام) تا مرزهای اردن و سوریه است. در این عملیات، علاوه بر واحدهای نظامی مختلف، بالگردها و نیروهای عشایر نیز شرکت دارند.

26

 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها