استقبال شیعیان عراق از هموطنان اهل‌تسنن فلوجه

استقبال شیعیان عراق از هموطنان اهل‌تسنن فلوجه
چهارشنبه 18 دی 1392 - 12:04

اتوبوس‌های ساکنان شهرهای اهل‌تسنن فلوجه و رمادی همچنان در حال ورود به استان کربلا هستند تا در زائرسراها و هتل‌های این شهر جان‌پناهی امن را بیابند؛ با شدت گرفتن حملات عناصر القاعده در استان الانبار، تولیت بارگاه سید‌الشهداء‌ (ع) از آمادگی زائرسرا و مجتمع خدماتی زائران در کربلا برای اسکان خانواده‌های پناه‌جوی استان الانبار عراق خبر داده بود.

به گزارش روز چهارشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، در همین راستا نیروهای ارتش و امنیتی با ایجاد ایست و بازرسی در ورودی استان کربلا، همه تلاش خود را به کار گرفته‌اند تا از نفوذ عناصر تروریستی و بمبگذاران به این استان جلوگیری کنند.
"میدل ایست آنلاین" نوشت: "حسین علیوی" (38 ساله) یکی از این آوارگان است که در یکی از رستورانهای شهر رمادی (100 کیلومتری غرب بغداد) کار می کرد. وی به تازگی به همراه 22 نفر دیگر که بیشتر آنان زن و کودک هستند به منطقه "عین تمر" رسیده اند.
علیوی که به همراه همسر و شش فرزندش از صحنه جنگ و درگیری تمام عیار گریخته، اظهار داشت: برای حفظ جان زنان و فرزندان خود چاره‌ای جز فرار نداشتیم. شهر ما ناامن شده و به دلیل این نا امنی با کمبود سوخت و برق مواجه شده‌ایم. بیشتر مغازه‌ها و فروشگاه‌ها نیز بسته شده است.
بیشتر عناصر "داعش" با آغاز عملیات نیروهای ارتش در استان الانبار اکنون در شهر "فلوجه" موضع گرفته اند.
"شعلان کاظم" نماینده نیروهای امنیتی در ایست بازرسی می گوید: از 4 روز قبل اهالی فلوجه و رمادی در حال ورود به منطقه عین تمر هستند. همگی آنها از شرایط بسیار بدی که بر مناطق محل سکونتشان حاکم شده، سخن می‌گویند.
"مخلف عباس" 76 ساله نیز اظهار داشت: همه آن چیزی را که داشتیم زمین گذاشته و فرار کردیم تا جان خود را نجات دهیم. تک تیراندازان القاعده روی پشت‌بام خانه‌ها مخفی شده‌اند و مردم را می‌کشند و بین سرباز و شهروند تفاوتی قائل نیستند.
"فالح عیدان" (55 ساله) کارمند وزارت کشاورزی گفت: شهر فلوجه به دست القاعده افتاده است. و مدارس، اداره‌ها و مغازه‌ها تعطیل شده‌اند. برخی از اهالی فلوجه که اکنون در اینجا در خانه‌هایی ساده زندگی می کنند، و آن را به مثابه کاخی برای خود می‌دانند.
"عباس رزاق" از اهالی فلوجه نیز که از 4 روز قبل به همراه همسر و فرزندانش به منطقه عین تمر رسیده می گوید: "ما در اینجا احساس می‌کنیم که نزد برادران و خانواده خود هستیم."

"نوری مالکی" نخست وزیر عراق دیروز از شورای امنیت سازمان ملل متحد خواست با صدور "بیانیه ای صریح " از مبارزه عراق با تروریسم حمایت کند و به کشورهای حامی تروریسم درباره پیامدهای ادامه این سیاست هشدار دهد.

مالکی در دیدار سفرا و روسای دفاتر نمایندگی دیپلماتیک افزود : نبردی که ارتش عراق ضد تروریسم آغاز کرده است نبرد همه جهانِ نگران از تهدیدهای این پدیده، به شمار می رود.
این در حالی است که آمریکا به تازگی سطح و میزان تماس هایش را با دولت عراق افزایش داده و از عملیات نظامی ارتش اين كشور در الانبار حمایت کرده است.
کاخ سفید روز گذشته با صدور بیانیه ای از تماس تلفنی "جو بایدن"، معاون باراک اوباما، رییس جمهور آمریکا، با نوری مالکی و اسامه النجیفی، نخست وزیر و رییس پارلمان عراق، خبر داد.
بر اساس این بیانیه جو بایدن ضمن اعلام حمایت از عملیات نظامی ارتش عراق ضد تروریست ها در استان الانبار از مالکی خواست در این زمینه با مردم و عشایر و اهل سنت استان همکاری [و هماهنگی] کند.
به دنبال درگیری ها اخیر، ورود پناه جویان گریخته از درگیری های فلوجه و الرمادی به کربلا و بغداد افزایش یافته است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها