موسسه پژوهشی استراتفور:

عربستان برای دفن اسرار ماجد الماجد تلاش کرد

عربستان برای دفن اسرار ماجد الماجد تلاش کرد
جمعه 20 دی 1392 - 10:21

موسسه پژوهشی آمریکایی "استراتفور" با یافتن نشانه هایی، رژیم عربستان را مسئول احتمالی قتل "ماجد الماجد" سرکرده گروهک تروریستی "عبدالله عزام" معرفی کرد؛ گروهکی که مسئولیت حمله تروریستی به سفارت جمهوری اسلامی ایران در بیروت را به عهده گرفت.

به گزارش پایگاه شبکه خبری العالم، مؤسسه آمریکایی استراتفور در این گزارش تاکید کرده که با توجه به نشانه های موجود، مقامات لبنانی زیر فشار بودند تا ماجد را تحت درمان لازم قرار ندهند تا مشکل خودبخود حل شود.؟

این موسسه پژوهشی نوشت: سؤال مهم این که "میزان خطر ماجد الماجد در صورتی که زنده می ماند، چقدر است؟ بویژه آن که حمایت رسمی عربستان از گروه عبدالله عزام نامشخص است و این در حالی است که میزان علاقمندی عربستان برای ساکت نگه داشتن الماجد و محروم کردن ایران از گنجینه اطلاعاتی که این گروه تروریستی و حامیانش را در حادثه انفجار نزدیک سفارت ایران در لبنان محکوم می کند، بسیار جالب توجه است.

در گزارش مؤسسه استراتفور آمده است: راهبرد گزینشی عربستان در حمایت از جهادی ها(تکفیری ها) هزینه و بهای سنگینی برای عربستان و منطقه دارد و ممکن است به مصیبتی برای آل سعود تبدیل شود؛ بویژه پس از اینکه میدان فعلی جنگ، دیگر برای این عناصر جذابیتی ندارد و رژیم عربستان نمی تواند رفتارهای این گروهک را تحت کنترل درآورد.

بنا بر اعلام این مؤسسه، راهبرد عربستان که مبتنی بر "راه اندازی جنگ نیابتی" است، خطرات متعددی را در منطقه به دنبال خواهد داشت؛ همانطور که در قضیه الماجد میان عربستان و ایران به نظر آَمد.

 حدود 40 روز پیش دو عامل انتحاری خود را مقابل سفارت جمهوری اسلامی ایران در بیروت، منفجر کردند که مسئولیت این حمله را گروهک ترورریستی عبدالله عزام به عهده گرفت.

این اقدام تروریستی منجر به شهادت چند نفر از شهروندان ایرانی و لبنانی و همچنین مجروح شدن شماری زیادی گردید.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها