پشت پرده ائتلاف مسلح جدید در سوریه

پشت پرده ائتلاف مسلح جدید در سوریه
شنبه 21 دی 1392 - 16:13

شدت گرفتن درگیری‌ بین گروه‌های مسلح در سوریه و تشکیل ائتلاف مسلح جدیدی ضد گروه "داعش" در حالی است که این روزها رسانه‌های وابسته غربی و عربی، جریان تبلیغاتی گسترده‌ای را به هدف تبلیغ این ائتلاف جدید به راه انداخته‌اند.

دکتر "سید احمد سادات" مدیر شبکه العالم در دیدار هیاتی از اساتید دانشگاه و فعالان اجتماعی سوریه، با اشاره به درگیریهای اخیر گروه‌های مسلح در سوریه اظهارداشت: ایستادگی دولت، ملت و ارتش سوریه در مقابل تروریست‌ها و آزاد سازی مناطق مخلتف از دست آنها، موجب بروز اختلافات گسترده بین حامیان گروه‌های مسلح تکفیری شده است.
سادات با اشاره به سردرگمی تروریستها و حامیان آنها به دلیل اقتدار ارتش سوریه در صحنه نبرد، خاطرنشان کرد: پس از اعلام موضع رسمی دولت سوریه درباره ژنو 2، و درخواست روسیه و برخی کشورهای اروپایی برای قطع کمک‌های مالی و تسلیحاتی به تروریستها و ابراز نگرانی آنها از صدور پدیده تروریسم؛ عربستان سعودی و آمریکا سردرگم شده و تحت فشار قرار گرفتند، به همین دلیل به فریبکاری روی آوردند.
سادات تأکید کرد: سعودی‌ها هیچگاه به دنبال راه حل سیاسی بحران سوریه نبوده‌اند، به همین دلیل از راه‌های مختلف در تشکیل ژنو 2 سنگ اندازی می کنند.
سید احمد سادات با اشاره به تبلیغات روانی کشورهای محور توطئه و در راس آن‌ها عربستان و آمریکا، به هدف بازسازی چهره خود و گروههای تحت حمایتشان، اظهار داشت: به دلیل اقدامات خشونت آمیز گروه‌های تروریستی، آنها حتی در مناطق سنی نشین و مرزی سوریه جایگاه خود را از دست داده‌اند؛ لذا می‌بینیم همان تروریستها به هدف کسب جایگاه با چهره‌ای جدید و به نام ائتلاف جبهه اسلامی در صحنه حاضر شدند.
وی تأکید کرد: آنها در واقع می خواهند این موضوع را به افکار عمومی القا کنند که این گروه‌های به اصطلاح جدید با تکفیریهای داعش و جبهه النصره می‌جنگند؛ درحالیکه همه آنها توسط سعودیها تأسیس و اداره می شوند.
مدیر شبکه العالم  خاطرنشان کرد: آمریکایی‌ها نیز با این ائتلاف ملاقات می‌کنند و به این ترتیب ضمن مشروعیت دادن به گروههای تروریستی مذکور، تلاش می‌کنند تا علاوه بر معرفی آنان به عنوان نماینده مردم سوریه، کمکهای مالی و تسلیحاتی به این گروه‌ها را مشروع جلوه دهند.
دکتر سادات تأکید کرد: سعودیها و آمریکایی‌ها با حمایتهای مالی، تسلیحاتی و لجستیکی به دنبال آن هستند تا این ائتلاف به اصطلاح جدید در صحنه میدان پیشرفت‌هایی را کسب کند، تا وزن آنان را هم در مذاکرات سیاسی بالا ببرند؛ درحالیکه هدایت گروه های تروریستی مذکور از جمله داعش و جبهه النصره در دست دستگاه اطلاعاتی سعودی است.
مدیر شبکه العالم در ادامه خاطر نشان کرد: پراکندگی و اختلافات گروه‌های مسلح و اقدامات وحشیانه آنها در قتل عام مردم و سربریدن زنان و کودکان و انعکاس این جنایتها دررسانه‌ها، نفرت جهانیان را بر انگیخته است؛ به همین دلیل عربستان که از متحدان اصلی تروریست‌ها است تلاش کرد که چهره خود را در عرصه تبلیغاتی وسیاسی  بازسازی کند، و خود را به عنوان حامی مبارزه با تروریسم و القاعده مطرح کند.
دکتر سادات با تاکید بر اینکه رسانه های مقاومت و بویژه العالم در سه سال گذشته به خوبی چهره پلید تروریستها و حامیان آنها را به افکارعمومی معرفی کرده‌اند، اظهار داشت: العالم برای مقابله با وهابیت و افشای جنایت‌های صورت گرفته در سوریه  با تدارک برنامه‌های متنوع و جدید، و دعوت ازعلمای الازهر، قم، نجف و تحلیل گران حوزه های اسلام سیاسی و جنبش‌های دینی در این برنامه‌ها؛ خطر گروه‌های تکفیری و وهابیت را به آگاهی افکار عمومی می‌رساند.
سادات افزود: دو جریان جعلی  وهابیت و صهیونیسم با توطئه انگلستان و دولت‌های مرتجع عرب، خسارت‌ها و هزینه‌های جبران ناپذیری را به جهان اسلام تحمیل کرده‌اند.
وی همچنین در خصوص گزارش‌های منتشر شده ازسوی شبکه‌های محور توطئه درحوادث الانبار و فلوجه عراق گفت: این شبکه‌ها حقایق را طوری وارونه می‌کنند که عشایر فلوجه این شهر را به تصرف در آورده اند، در حالیکه عشایر در کنار دولت عراق در حال مبارزه با القاعده و گروه‌های تکفیری می باشند.
شیخ "علی عباس" سرپرست هیات سوری در این دیدار از فعالیت‌های شبکه العالم در حمایت از دولت و ملت سوریه تقدیر و تشکر کرد.

پربیننده ترین خبرها