عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس:

غرب از کارشکنی در توافقنامه ژنو خودداری کند

غرب از کارشکنی در توافقنامه ژنو خودداری کند
دوشنبه 23 دی 1392 - 22:22

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، از طرف‌های غربی عضو گروه 1+5 خواست از اتخاذ مواضعی که به کارشکنی در مسیر اجرای توافقنامه ژنو درباره برنامه اتمی ایران منجر شود، خودداری کنند.

حجت الاسلام "وحید احمدی" نماینده مردم کنگاور در مجلس روز دوشنبه در گفت وگو با شبکه خبری العالم، با بیان این که پس از امضای توافقنامه ژنو ، شاهد مواضع و تفسیرهایی از جانب آمریکا و برخی دیگر از طرف های اروپایی بودیم که در صورت ادامه می تواند، زمینه بی اعتمادی و شک و تردید را فراهم کند، گفت: این قبیل موضع گیری ها حکایت از آن دارد که طرف غربی در صدد شانه خالی کردن از تعهدات خود در توافقنامه ژنو است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی،  درخصوص این مساله که آیا توافقنامه ژنو ممکن است به تعطیلی فعالیت های صلح آمیز هسته ای ایران منجر شود، افزود: برنامه اتمی صلح آمیز ایران نیازی ندارد که توافقنامه ای چون توافقنامه ژنو درباره آن منعقد شود، زیرا ایران عضو دایم معاهده منع گسترش سلاح های هسته ای است و تمام فعالیت های اتمی تهران قانونی و تحت نظارت آژانس بین المللی انرژی اتمی است.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به این حقایق ما عقیده داریم که توافقنامه ژنو مختص برنامه اتمی ایران نیست و موافقت ایران با این توافقنامه، بیانگر آن است که فعالیت های اتمی این کشور در چارچوب قوانین و مقررات آژانس و تحت نظارت آن است.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس اظهار داشت: اگر گروه 1+5 به دنبال آن است که ایران فعالیت شفاف هسته ای داشته باشد، باید بداند که این کشور، شفافیت فعالیت های اتمی خود را از قبل ثابت و همواره در این زمینه همکاری کامل داشته است و این روند ادامه خواهد داشت.

نماینده مردم کنگاور در مجلس شورای اسلامی گفت: در حقیقت آنچه توافقنامه ژنو به ایران داده امتیاز نیست، بلکه حقوقی است که در قوانین بین الملل به صراحت بیان شده و برهمین اساس گروه 1+5 تنها می تواند از ایران بخواهد برخی تدابیری اتخاذ کند که ابهامات مورد نظر غرب درباره برنامه اتمی ایران را برطرف سازد؛ که البته ایران در این زمینه مشکلی ندارد.

وی درباره تلاش های کنگره آمریکا برای تحمیل تحریم های جدید به ایران نیز افزود: این قبیل تدابیر و موضع گیری ها، توافقنامه ژنو را تحت تاثیر قرار خواهد داد و اگر این امر محقق شود، تهران نیز موضع دیگری اتخاذ خواهد کرد.

Ma.14:56.

 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها