انتقاد ایران از سطح مذاکرات هسته ای ژنو

انتقاد ایران از سطح مذاکرات هسته ای ژنو
سه شنبه 23 مهر 1392 - 14:40

خبرنگار اعزامی شبکه خبری العالم به ژنو گفت فضای مثبت و خوشبینی بر مذاکرات تهران و گروه پنج به علاوه یک که صبح امروز سه شنبه در ژنو آغاز شد، حاکم شده است.

نوید بهروز به رایزنی های داخلی قبل از مذاکرات اشاره کرد و افزود مذاکرات هیئت ایرانی و گروه 5+1 ساعت 9:30 صبح به وقت ژنو آغاز شد و قبل از آن، رایزنی های داخلی بین اعضای هیئت ایرانی و محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه که ریاست هیئت ایرانی را به عهده دارد، صورت گرفت.  

خبرنگار العالم اظهار داشت قبل از آغاز مذاکرات، گفتگوی کوتاهی بین ظریف و کاترین اشتون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا انجام شد و بعد از آن دو طرف وارد سالن اجتماعات شدند.

بر اساس این گزارش، ظریف در آغاز مذاکرات پیشنهاد ایران را که شامل سه بند اساسی "مقدمه، گام نخست و گام آخر" است، ارائه کرد. این پیشنهاد "پایان بحران غیر ضروری - آغاز افق های جدید" نام دارد و برای ایجاد نوعی خوشبینی درباره این پیشنهاد است و طرف غربی درباره این پیشنهاد خوشبین بود.

خبرنگار العالم گزارش داد به طور کلی می توان گفت فضای مذاکرات مثبت بود اما نوعی نارضایتی از سوی طرف ایرانی وجود داشت که ظریف آن را به طور غیرمستقیم به علت سطح مشارکت هیئت های کشورهای عضو گروه پنج به علاوه یک بیان کرد زیرا تهران انتظار داشت مشارکت در سطح وزیران امور خارجه گروه پنج به علاوه یک باشد.

خبرنگار افزود برگزاری مذاکرات در سطح معاونان به تاخیر در توافق بین دو طرف مذاکرات منجر خواهد شد و هم اکنون دراین مذاکرات پیش بینی می شود نمایندگان کشورهای پنج به علاوه یک پیشنهاد ایران را دریافت کنند و برای رایزنی در سطح بالاتر با وزیران امور خارجه به پایتخت های خود ببرند سپس در هفته های آینده برای پاسخ دادن به پیشنهاد ایران بازگردند.

-15-12:40

پربیننده ترین خبرها