روایت تروریست مغربی از اوضاع مغربی ها در سوریه

روایت تروریست مغربی از اوضاع مغربی ها در سوریه
پنج‌شنبه 26 دی 1392 - 16:27

العالم - یک تروریست مغربی از گروهک احرار الشام موسوم به "ابوانس اندلسی" در گفت وگو با خبرگزاری "هسپرس" مغرب به شرح اوضاع تروریست های این کشور در سوریه پرداخت.

به گزارش روز پنج شنبه پایگاه خبری شبکه العالم، اندلسی در این گفت وگو در توضیح وضعیت تروریست های مغربی که در سوریه در حال جنگ علیه مردم و حکومت این کشور هستند، مدعی شد: "مغربی ها به ندای برادران دینی و خونی خود از اهل تسنن شام لبیک گفتند و اینک تعداد ما در سوریه یک هزارو 500 نفر است."

ادعای این تروریست مغربی درحالی است که بر اساس گزارشهای متعددی که در خصوص چگونگی ورود تروریستها به سوریه منتشر شده، جریانهایی که از برخی کشورها به ویژه عربستان حمایت مالی می شوند، عناصر مسلح و تروریست را کاملا به صورت هماهنگ و سازماندهی شده به ترکیه و یا اردن منتقل می کنند تا در آنجا پس از آموزش به سوریه اعزام شوند.

این تروریست مغربی در پاسخ به تمایل بازگشت مغربی ها به کشورشان بخصوص بعد از درگرفتن منازعات داخلی میان گروه های تروریستی در سوریه، افزود: من شخصا تمایلی به بازگشت ندارم و امیدوارم گروه ها هرچه زودتر در سوریه به آشتی برسند و کسانی که آتش فتنه را روشن کرده اند مجازات شوند. خیلی از افراد مغربی های در حال جنگ در سوریه پیش از این اتفاقات به مغرب بازگشتند و برخی از آنها به تحمل چندین سال حبس محکوم شدند از این رو بیشتر افراد مغربی مسلح از ترس مجازات و زندان و دیگر اقدامات سخت گیرانه قصد بازگشت به کشورشان را ندارند. اما بدون شک اگر نظام مغرب سیاست خود را با کسانی که از سوریه باز می گردند تغییر دهد، بعضی از آنها باز خواهند گشت همچنان که تونسی ها و مصری ها و الجزایری ها به کشورشان بازگشتند.
اندلسی ادامه داد: بعد از این اتفاقات به گمانم تعداد کسانی که به بازگشت فکر می کنند کم است، اما این میزان نسبت به گذشته بیشتر است چون در اثر فشاری که خانواده های آنها به خاطر مسایلی همچون فقر و تنگدستی و دیگر مسایلی که با آنها مواجه شده اند، برخی تصمیم به بازگشت گرفته اند که البته برخی هم تحمل شدت درگیری ها و تغییر اوضاع و طولانی شدن جنگ را ندارند و اغلب مواقع تصویر متعالی که مغربی ها از جنگ در سوریه دارند، بعد از ورود به این کشور مخدوش می شود.

با آغاز بحران سوریه تروریست هایی از 80 کشور جهان برای جنگ با مردم و حکومت سوریه با عناوینی همچون النصره، داعش و.... وارد سوریه شدند و به خاطر تعلقات فکری تکفیری جنایت های فراوانی در حق مردم سوریه روا داشتند، جنایاتی که نمونه آن را در کمتر جنگ های وقوع یافته در جهان می توان دید.

از آغاز بحران سوریه از اسفند سال 89 تاکنون دهها هزار نفر از مردم این کشور توسط تروریست های مورد حمایت کشورهای عربی -غربی کشته، صدها هزار نفر مجروح و میلیون ها نفر نیز آواره شده اند.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها