اعتراف عناصر داعش در عراق به ارتباط با عربستان

شنبه 28 دی 1392 - 17:31

عناصر گروهک موسوم به "دولت اسلامی در عراق و شام" (داعش) به ارتباط مستقیم با عربستان و انجام اقدامات تروریستی در چندین استان و هچنین جابجا کردن انواع اسلحه و خودروهای بمبگذاری شده اعتراف کردند.

به گزارش روز شنبه پایگاه خبری شبکه العالم، شبکه عراقی "آفاق" تصاویری از عناصر دستگیر شده داعش را پخش کرد که در آن به ارتباط مستقیم با عربستان، انجام اقدامات تروریستی در چندین استان عراق و نقل و انتقال سلاح و خودروهای بمب گذاری شده اعتراف می کردند.
در میان این دستگیر شدگان، سرکرده گروهک های عملیات ویژه در استان های کربلا و نجف نیز به چشم می خورد که به همکاری با یک نظامی به نام "ابو جاسم السعودی" اعتراف می کند و اظهار می دارد که ابوجاسم وی را مأمور انجام چندین حمله تروریستی نموده بود.
اداره اطلاعات و تحقیقات استان کربلا وابسته به وزارت کشور عراق، در چارچوب عملیات اخیر علیه تروریست ها، شمار زیادی از آنها را دستگیر کرد.
اخیرا فعال افشاگر عربستانی با نام مستعار "مجتهد" اخیرا در صفحه توییتر خود از نفوذ دستگاه اطلاعات عربستان در گروههای مسلح خبر داده و آنها را به سه دسته تقسیم کرده بود: 1- گروههایی که توسط بندر بن سلطان رئیس دستگاه اطلاعاتی ریاض تشکیل شده اند، 2- گروههایی که تا حدودی در آنها نفوذ صورت گرفته و مزدورانی در میان آنها کار گماشته شده است. 3- گروههایی که پس از لو رفتن اعضایشان اقدام به برنامه ریزی برای آنها نموده است.

پربیننده ترین خبرها