آرزوی سرکرده داعش برای ریاست بر القاعده

آرزوی سرکرده داعش برای ریاست بر القاعده
يکشنبه 6 بهمن 1392 - 14:58

یک روزنامه کویتی از بروز تغییراتی در صفوف تروریست های تکفیری وابسته به القاعده در مصر، سوریه و عراق خبر داد.

به گزارش روز یکشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، سایت خبری "سومریه نیوز" به نقل از روزنامه "السیاسه" نوشت: این تغییرات در پی تحولات اخیر و شکست گروه موسوم به "دولت اسلامی در عراق و شام" در حلب و تحولات فلوجه صورت خواهد گرفت، و "ابوبکر البغدادی" سرکرده این تشکیلات قصد دارد گروههای کوچک تر را در "داعش" ادغام کند که از جمله آنها می توان به گروهک "انصار بیت المقدس" اشاره کرد.
گروهک "انصار بیت المقدس" سالهاست در مصر به فعالیت تروریستی می پردازد، و در همین چند ماه اخیر چندین مورد از اقدامات تروریستی در مصر را سازماندهی کرده است.
روزنامه السیاسه می افزاید: هدف البغدادی از این تغییرات این است که قدرت خود را به رخ القاعده افغانستان بکشد، و از گروه های مسلح کوچک، استفاده سیاسی و رسانه ای کند.
بر اساس این گزارش، الظواهری نمی تواند از گروههایی که البغدادی قصد دارد آنها را به داعش ضمیمه کند حمایت مالی کند؛ بنابر این سرکرده داعش تلاش می کند با افزایش قدرتش، در آینده سرکردگی القاعده را به جای الظواهری در دست بگیرد.
این روزنامه کویتی همچنین نوشت، براساس اطلاعات به دست آمده از تعدادی از عناصر انصار بیت المقدس که اخیرا در مصر دستگیر شده اند و نیز بر اساس اسنادی که در شبه جزیره سینا به دست آمده؛ به دلیل وجود اختلاف میان اعضای این گروهک تروریستی بر سر پیوستن یا عدم پیوستن به داعش اختلاف به وجود آمده است، و مخالفان پیوستن به داعش را برای آینده تشکیلات خود خطرناک می دانند.
نیروهای ارتش و پلیس مصر طی ماههای اخیر در منطقه سینا هدف چندین حمله مسلحانه قرار گرفتند که گروهک انصار بیت المقدس در اغلب موارد مسئولیت حملات را به عهده گرفت. دیروز شنبه نیز این گروهک مسئولیت 4 انفجار نزدیک مراکز پلیس قاهره را برعهده گرفت.
استان الانبار به مرکزیت شهر الرمادی از ماه گذشته صحنه عملیات نظامی گسترده ارتش و نیروهای امنیتی و عشایر عراق ضد القاعده است. 

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها