واکنش بحرینی‌ها به دادگاه شورای علما

واکنش بحرینی‌ها به دادگاه شورای علما
سه شنبه 8 بهمن 1392 - 21:06

در حالی که قرار است دادگاه رژیم آل خلیفه فردا چهارشنبه حکم خود را درباره شورای علمای بحرین صادر کند شمار زیادی از علما و مردم آن کشور، حمایتشان از این شورا را اعلام کردند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، دفتر مرکزی شورای علمای بحرین در روزهای اخیر شاهد حضور هیأت های فراوانی از مردم این کشور برای اعلام حمایت از این شورا در برابر دادگاه ظالم رژیم آل خلیفه بوده است.
در همین راستا، هیأت هایی از علما و مردم مناطق شهرک حمد، کرب آباد، ابوصبیع، کرانه و منامه در دفتر مرکزی شورای علما در منطقه مقشع حضور یافتند و ضمن اعلام حمایت از این شورا، اقدامات ظالمانه نظام را محکوم کردند.
همچنین در ایام اخیر هیأت هایی از سایر مناطق بحرین با حضور در دفتر این شورا حمایتشان از آن را اعلام کردند. همچنین قرار است در آستانه صدور حکم درباره این شورا در بیدادگاههای آل خلیفه، شمار بیشتری از مردم در دفتر مرکزی آن حضور یابند.
رییس حوزه علمای شهر باربار بحرین با محکوم کردن اقدامات رژیم آل‎خلیفه گفت: علما بدون توجه به اقدام‎های رژیم آل‎خلیفه به انجام وظیفه ادامه دهند.
سید سعید الوداعی رییس حوزه علمیه شهر باربار بحرین امروز در جمع طلاب، علما و تعدادی از اعضای شورای اسلامی علمای بحرین در منطقه حله با محکوم کردن اقدامات رژیم آل‎خلیفه گفت: در این روزها که رژیم آل‎خلیفه فشار خود را علیه شورای اسلامی علما افزایش داده است ما همچنان در کنار این شورای ایستاده‎ایم و از اهداف آن دفاع می‎کنیم.
وی افزود: فعالیت‎های شورای اسلامی علما با فشار و اقدامات رژیم آل‎خلیفه هرگز متوقف نخواهد شد.
رییس حوزه علمیه شهر باربار خاطرنشان ساخت: شورای اسلامی علمای بحرین در قلب ما زندگی می‎کند.
حجت الاسلام الوداعی خواستار ادامه فعالیت‎های شورای اسلامی علما شد و بیان داشت: علما و روحانیان بحرینی بدون توجه به اقدامات رژیم آل‎خلیفه به فعالیت‎های خود در مسائلی که مورد رضایت امام زمان (عج) است، ادامه دهند.
در همین راستا، شیخ محمد المنسی در اظهاراتی در میان مردم شهرک حمد گفت: ما برای اعلام حمایت از شورای علما آمده ایم و همه اقدامات نظام در راستای ساکت کردن صدای این شورا را محکوم می کنیم.
نماینده مردم منطقه کرباباد نیز با خواندن بیانیه ای، حمایت شان را از شورای علمای بحرین اعلام کردند.
شیخ محمود العالی رئیس شورای علمای بحرین نیز در میان حمایت کنندگان اظهار داشت: در صورتی که نظام گمان کند که می تواند این شورا را از میان بردارد یا علما را وادار به سکوت کنند یا میان آنها و مردم فاصله بیندازد، به شدت در اشتباه است. زیرا هیچ حکمی نمی تواند صدای مردم را ساکت و نقش مردم را کمرنگ نماید و علما تحت هر شرایطی نقش خودشان را ایفا و به وظایفشان درباره حقیقت و مردم عمل خواهند کرد و همواره پشتیبان مردم خواهند بود.
وی با تشکر از حضور هیأت های مختلف برای اعلام حمایت از این شورا، تأکید کرد: بی تردید علما به عهد و پیمانشان با مردم در زمینه انجام وظایفشان وفادار خواهند بود و هرگز احکام ظالمانه قادر به تغییر مواضع آنها نخواهد بود.
خالد بن علی آل خلیفه وزیر دادگستری بحرین خواستار انحلال این شورا و مصادره دارایی های آن شده است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها