کشف سند تاریخی بودن مساجد تخریب شده در بحرین

کشف سند تاریخی بودن مساجد تخریب شده در بحرین
يکشنبه 29 دی 1392 - 11:25

العالم - کشف سند تاریخی در باره موقوفه بودن دو مسجد تخریب شده توسط حاکمان بحرین ، رژیم آل خلیفه را که تلاش می کند هویت مردم را از بین ببرد ، بیش از پیش رسوا کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم پایگاه خبری "بحارنه" و "سنوات جریش" علاقمند به تاریخ بحرین، موفق به کشف سندی تاریخی شدند که حاکی از موقوفی بودن دو مسجد "البربغی و عین رستان" است که توسط رژیم بحرین در سال 2011 تخریب شدند.

این سند تاریخی که بر روی یک صخره نقش بسته و موقوفی بودن مساجد البربغی و عین رستان را در 480 سال پیش اثبات می کند، موجب رسوایی حاکمان بحرین شد که مدعی مجوز نداشتن فعالیت این مساجد شده اند.

در متن این سند آمده است که " محمد بن ناصر بن عبدالله بن ربیع، بنده گناهکار، سه دانگ از ملک خودش را مشهور به بربغی در دیوان بوری به ثبت رساند تا هر روز قاریان دو جزء از قرآن کریم را برای شادی روح پدر و مادرش ناصر بن عبدالله و مريم بنت إبراهيم قرائت کنند و بخش دیگر هم برای احداث مسجد الرستان و کسانی که قصر استفاده از آبهای دشت البربغی را دارند مورد استفاده قرار گرفته است. این وقف بر اساس شرع صحیح می باشد".

براساس این سنگ نبشته، مساجد بربغی و عین رستان از قدیمی ترین مساجد تاریخی بحرین به شمار می آیند.

این دو پایگاه خبری تاریخی افزودند که با توجه به وجود این سنگ نبشته در موزه بحرین و اینکه بارها خوانده شده جای بسی شگفتی است که چرا رژیم بحرین بدون هیچ مجوزی اقدام به تخریب این دو مسجد کرد. در حالیکه این سند تاریخی، کاغذی نیست بلکه سندی منقوش بوده که عمرش به حدود 480 سال می رسد.

به دنبال شروع انقلاب مردمی در بحرینی ، رژیم آل خلیفه به منظور انتقام گرفتن از مردم، سرکوب کردن تظاهرات و از میان برداشتن پایگاههای مردمی ، افزون بر 40 مسجد را در این کشور تخریب کرد.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها