تحصن در بحرین در اعتراض به انحلال شورای علما

تحصن در بحرین در اعتراض به انحلال شورای علما
يکشنبه 13 بهمن 1392 - 11:08

علمای بحرینی امروز یکشنبه در مسجد امام صادق (ع) در منطقه الدراز تحصن کردند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، تحصن در مسجد امام صادق (ع) در منطقه الدراز در اعتراض به انحلال شورای اسلامی علمای بحرین تحصن برگزار شد.
این تحصن در حالی برگزار می شود که واکنش ها و اعتراضات به تصمیم دیوان عدالت اداری بحرین در خصوص انحلال شورای اسلامی علمای این کشور و مصادره اموال آن، همچنان ادامه دارد.

دادگاه عالی اداری رژیم بحرین روز چهارشنبه (9بهمن ماه 1392) با صدور حکمی سیاسی در ارتباط با شکایت "خالد بن علی آل خلیفه" وزیر دادگستری و امور اسلامی، شورای اسلامی علمای بحرین را منحل کرد. شورای اسلامی علمای بحرین در سال 2005 توسط آیت الله شیخ عیسی قاسم تأسیس شد. بیشتر طلبه های علوم دینی بحرینی در این شورا عضو هستند و فعالیتهای آن بر مسائل دینی و اجتماعی متمرکز بوده است. این شورا همزمان با آغاز خیزش مسالمت آمیز مردم بحرین در 14 فوریه 2011 حمایت خود را از این حرکت مردمی و مطالبات برحق آن اعلام کرد.

* انحلال شورای علما اقدامی سیاسی است
آیت الله شیخ عیسی قاسم در این تحصن اعتراض آمیز گفت: انحلال شورای علما سیاسی است؛ و این تصمیم ناعادلانه واقعیتها را برای ملت دین دار بحرین تغییر نمی دهد.
وی افزود: گزارش بندر نشان می دهد که در کشور قانون اساسی نانوشته‌ای وجود دارد که با قانون اساسی جاری کشور متفاوت است.
آیت الله شیخ عیسی قاسم خاطرنشان کرد: یکی از جریانهای حاکم قصد ندارد که حتی یک گام به سوی اصلاح بردارد.
وی ادامه داد: علما باید فعالیتهای بیدارگرانه خود را افزایش دهند و برای بازگرداندن حقوق سلب شده مردم تلاش کنند؛ زیرا علما در صف نخست مطالبه کنندگان حقوق مردم قرار دارند.
آیت الله شیخ عیسی قاسم تأکید کرد: علمای امروز در برابر مسئولیتی دو چندان قرار گرفته اند و باید تلاشها و جهاد خود را افزایش دهند.

* ارسال نامه برای بان کی مون
آیت الله "مجید مشعل" رئیس شورای اسلامی علما نیز در جمع علمای بحرینی گفت: به اعتراض‌های خود به این اقدام ظالمانه حکومت ادامه می دهیم.
وی افزود: شورای اسلامی علمای بحرین نامه ای را در اعتراض به این موضوع به دبیرکل سازمان ملل متحد ارسال کرده است.

پربیننده ترین خبرها