خواننده صهیونیست در حسرت سفر به یمن

خواننده صهیونیست در حسرت سفر به یمن
چهارشنبه 23 بهمن 1392 - 21:49

العالم - در رویکردی بی‌سابقه، صدای یک خواننده صهیونیست یمنی‌تبار که در حسرت سفر به زادگاهش به سر می‌برد، به صورت غیر منتظره‌ای در این کشور عربی مورد استقبال قرار گرفته و در قهوه خانه‌ها و خودروها شنیده می‌شود.

به گزارش روز چهارشنبه پایگاه خبری العالم، با وجود این که والدین "تسیون جولان" خواننده "اسرائیلی" در یمن متولد شده اند، اما وی نیز مانند دیگر صهیونیست ها به علت سیاست های خصمانه رژیم صهیونیستی، حق سفر به زادگاهش را ندارد. این در حالی است که ترانه های عربی "جولان" پس از دانلود از اینترنت در قالب سی دی به صورت غیر قانونی در یمن توزیع می شود.

جولان در این خصوص به رویترز گفت: موسیقی یمنی در قلب و روح من جای دارد و مهم ترین رویای من آن است که به یمن سفر کنم زیرا پدرم حکایت های فراوانی از یمن، صنعا ، عدن و...برایم تعریف کرده است و همین مساله باعث شد که من احساس کنم راه درست این است که به زبان یمنی که احساس می کنم جزئی از وجود من است، بنویسم و بخوانم. از سوی دیگر، صدای جولان در میان قشرهای مختلف یمنی طرفدار زیادی پیدا کرده است.

خاطرنشان می شود که در فاصله بین سال های 1949 تا 1959 اغلب یهودیان مقیم یمن که تعداد آنها حدود 50 هزار نفر بود در اقدامی مخفیانه، این کشور را به مقصد سرزمین های اشغالی ترک کردند و اینک تنها  کمتر از 200 یهودی در یمن زندگی می کنند.

جولان که زبان عربی را با لهجه یمنی فراگرفته، یکی از 140 هزار صهیونیست مقیم اراضی اشغالی است که اصالت آنها به یهودیانی بر می گردد که در گذشته در یمن ساکن بوده اند.

 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها