واکنش جدی علمای شیعه عربستان به حوادث العوامیه

واکنش جدی علمای شیعه عربستان به حوادث العوامیه
شنبه 3 اسفند 1392 - 12:09

علمای شیعه عربستان، اقدامات مکرر مسئولان رژیم سعودی علیه شیعیان بویژه یورش های پی درپی نیروهای امنیتی به شهر العوامیه در استان قطیف را محکوم کرده و خواستار اقدام عملی برای توقف درد و رنج ساکنان این استان شدند.

به گزارش روز شنبه پایگاه خبری شبکه العالم، نیروهای رژیم سعودی پنحشنبه گذشته با یورش به مناطق مسکونی شهر العوامیه، دو جوان را شهید و 5 نفر دیگر را زخمی کرد. آنها همچنین به دهها خودرو و خانه خسارت وارد کردند.
شیخ "عبدالکریم الحبیل" از علما و شخصیت های سرشناس شیعه عربستان، خواستار ارایه ابتکارعمل و راه حل برای پایان دادن به درد و رنج مردم عوامیه شد.
وی در خطبه نماز جمعه در مسجد العباس (ع) در منطقه الربیعیه از همه شخصیت های سرشناس شیعه خواست تا موضعگیری کرده و برای پایان دادن به درد و رنج دوساله اهالی شهرک العوامیه تلاش کنند.
وی تاکید کرد: گریه و زاری و محکوم کردن اقدامات به تنهایی کافی نیست و دست روی دست گذاشتن و پایان ندادن به درد و رنج موجود به معنای شاخه خالی کردن از بار مسئولیت است.
الحبیل گفت: همبستگی و تفاهم و همیاری گروهها و جریان های دینی و اجتماعی تضمین کننده پایان بحران و پاسداری از خون های پاکی است که ظالمانه ریخته می شود.
از سوی دیگر، شیخ "محمد الحسین" رئیس کمیته دفاع از حقوق بشر در شبه جزیره عربی تاکید کرد که سکوت بین المللی درقبال جرایم رژیم سعودی، این رژیم را تشویق می کند که به نقض قوانین و حقوق مردم و رفتاهای غیرانسانی خود ادامه دهد.
وی با صدور بیانیه ای حمله مسئولان سعودی به شهرک العوامیه را که به شهادت دو جوان و زخمی شدن 5 نفر دیگر شد، محکوم کرد و از سازمان ملل خواست، در قبال اقدامات رژیم سعودی علیه شهروندان سکوت نکند.
الحسین تصریح کرد: رژیم سعودی حامی مالی و فکری جریانهای تروریستی در جهان است.
وی خواستار ریشه کن کردن کانون های تروریسم و مرکز تغذیه فکری، عقیدتی، مالی و برنامه ریزی تروریست ها در جهان شد که همان رژیم سعودی است.
الحسین به شهادت رساندن دو جوان را به منزله اعدام خارج از چارچوب قضایی و ارعاب شهروندان با یورش به خانه های آنها و تیراندازی پراکنده به مناطق مسکونی و محاصره کامل شهرک العوامیه دانست.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها