نگرانی نروژ از تروریستهای این کشور در سوریه

نگرانی نروژ از تروریستهای این کشور در سوریه
سه شنبه 6 اسفند 1392 - 11:40

سرویس اطلاعاتی نروژ اعلام کرد این کشور در سال 2014 به علت همکاری ده‌ها تبعه کشورهای اسکاندیناوی با گروه های تروریستی در سوریه، بیش از پیش با خطر تروریسم مواجه خواهد شد.

به گزارش روز سه شنبه پایگاه خبری شبکه العالم، اکثر نهادهای اطلاعاتی کشورهای غربی درباره پیامدهای همکاری اتباع این کشورها با تروریست ها در سوریه نگران هستند، که به عنوان مثال شبکه خبری سی ان ان آمریکا شنبه این هفته به نقل از مسئولان این کشور اعلام کرد که القاعده در سوریه درپی جذب اتباع غربی از جمله آمریکایی، برای اجرای حملات در خاک آمریکا است .
خبرگزاری فرانسه با اشاره به گزارش سالانه سرویس اطلاعاتی نروژ تأکید کرد: حدود 40 تا 50 تبعه نروژی در جنگ سوریه مشارکت کرده اند، و بازگشت آنها به کشورشان خطراتی را به همراه خواهد داشت .
ژنرال کیِل گرندهاگِن، رییس سرویس اطلاعاتی نروژ نیز اعلام کرد این کشور با خطر تروریسم مواجه است و این خطر در سال 2014 بیشتر خواهد شد .
گرندهاگن گفت: افرادی که به سوریه می روند، با گروه های بسیار افراطی مانند داعش و جبهه النصره همکاری می کنند.
روزنامه وِردِنس گانگ چاپ نروژ نیز در شماره اخیر خود نوشت: حدود 10 زن نروژی در 18 ماه گذشته به سوریه رفتند تا با گروه های تروریستی فعال در این کشور همکاری کنند.
مطبوعات نروژ اواخر سال 2013 اعلام کردند که دو خواهر نروژی 16 و 19 ساله برای همکاری با گروه های تروریستی، مخفیانه، به سوریه رفتند و پدر آنها چند هفته بعد توانست آنها را پیدا کند .
هفته نامه تی تی ای فرانسه که اخبار استراتژیک خاورمیانه را منتشر می کند ، ژانویه 2014 در گزارشی تعداد اتباع اروپایی را که با تروریست هاف فعال در سوریه همکاری می کنند، 4 هزارتا 5 هزار نفر برآورد کرد . 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها