سرکوب تظاهرات منطقه الدیه بحرین

سرکوب تظاهرات منطقه الدیه بحرین
پنج‌شنبه 8 اسفند 1392 - 09:37

العالم - نيروهاي رژيم بحرين تظاهرات مردم خشمگين در منطقه الديه در غرب شهر منامه پايتخت اين كشور را سركوب كردند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم ، این تظاهرات در اعتراض به بي توجهي و اهمال رژيم بحرين نسبت به زندانيان سياسي و مرگ زندانیان بر اثر شکنجه های برنامه ریزی شده صورت گرفت.

" جعفر محمد الدرازي " جوان 22 ساله بحريني روز چهارشنبه براثر شكنجه های متعدد ، درمان نشدن بيماري و جراحت ها و آسيب هاي ناشي از آن در زندان آل خليفه به شهادت رسيد.

نيروهاي رژيم بحرين به سمت اهالي منطقه الديه که پس از شنیدن خبر شهادت الدرازی به خیابان آمده بودند ، گازهاي سمي شليك كردند، به سوي خانه ها و محله هاي مسكوني تيراندازي كرده و گلوله هاي حاوي گاز سمي و خفه كننده پرتاب كردند و معترضان را در خيابانها تحت تعقيب قرار دادند.

 

درهمین حال تشييع پيکر شهيد الدرازي بعد از شكايت رسمي بستگانش به روز جمعه موكول شد. بستگان اين شهيد در شكايت خود، رژيم را مسئول قتل فرزندشان دانستند بويژه كه وي از درمان و مراقبت پزشكي به خاطر بيماري خونی در طول دوره بازداشت، محروم بوده است.

جمعيت وفاق ملي اسلامي بحرين مسئوليت كامل شهادت الدرازي را متوجه رژيم آل خليفه دانست و گفت كه اين رژيم الدرازي را بازداشت و به درمان و مراقب پزشكي از او بي توجهي كرده و اين شهيد را شكنجه جسمي و روحي كرده است و اين اقدامات در راستاي انتقام جويي مسئولان رژيم بحرين از كساني است كه خواهان تحول دموكراتيك در كشورشان هستند.

اين جمعيت افزود: شهيد الدرازي يكي از قربانيان بازداشت و شكنجه است زيرا ظالمانه و با رويكردي انتقام جويانه بازداشت شد.

جمعيت وفاق خاطرنشان كرد: بي توجهي به حقوق و جان شهروندان در سايه سياست فرار مجرمان و قاتلان از مجازات، به امري عادي براي رژيم تبديل شده است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها