آماده باش نیروی هوایی روسیه در مرز با اوکراین

آماده باش نیروی هوایی روسیه در مرز با اوکراین
پنج‌شنبه 8 اسفند 1392 - 20:54

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد واحدهای نیروی هوایی این کشور در مناطق غربی این کشور به حالت آماده باش کامل درآمده اند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم وزارت دفاع روسیه امروز پنج شنبه با صدور بیانیه ای اعلام کرد: جنگنده های مستقر در منطقه نظامی غرب این کشور، در چارچوب آزمایش آمادگی نیروهای مسلح در راستای فرمان ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه به حالت آماده باش درآمده اند.
اداره اطلاع رسانی وزارت دفاع روسیه همچنین افزود: جنگنده های روسی به طور مداوم در مناطق مرزی به پرواز درخواهند آمد و از زمان دریافت دستور آماده باش کامل نیروی هوایی، هواپیماهای منطقه نظامی غرب روسیه به فرودگاههای مشمول عملیات منتقل شده اند. از سوی دیگر بمب افکن های روسیه به انجام مأموریت های آموزشی – جنگی خود، برای حمله به دشمن فرضی خواهند پرداخت.
در این بیانیه همچنین گفته شد: واحدهای نیروی هوابرد روسیه در حال استقرار یا انتقال به مناطق مورد نظر در غرب این کشور هستند و واحدهای زرهی نیز به انتقال تانک ها از طریق راه آهن به محل های برگزاری رزمایش می پردازند.
در مجموع 150 هزار نیروی نظامی روسیه و واحدهایی از نیروی هوایی، شامل 90 فروند هواپیمای نظامی و 120 فروند بالگرد و نیروهای هوابرد و واحدهای دریایی و زمینی ناوگان های شمال و دریای بالتیک روسیه در این رزمایش شرکت دارند.
سرگئی شایگو وزیر دفاع روسیه روز گذشته از آغاز آزمایش نیروهای مستقر در غرب روسیه و رزمایش نیروها در این مناطق همجوار با اوکراین خبر داد که به دستور رییس جمهوری روسیه برگزار می شود.
وی افزود: این رزمایش تا روز سوم ماه مارس آینده ادامه خواهد داشت.
اگرچه وزیر دفاع روسیه روز چهارشنبه در دیدار با خبرنگاران، هر گونه ارتباط برگزاری رزمایش با حوادث اوکراین را رد کرد اما کارشناسان بر این عقیده اند که رزمایش نیروهای روسیه در مرزهای غربی این کشور و مناطق همجوار با اوکراین قدرت نمایی در برابر کشورهای غربی است که با وجود موافقت نامه امضا شده با حضور نماینده روسیه برای حل و فصل بحران اوکراین، شرایط برای سرنگونی حکومت ویکتور یانوکوویچ رییس جمهوری این کشور را فراهم و از برکناری وی استقبال کردند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها