بازداشت 7نفر به اتهام اقدام علیه پلیس مصر

بازداشت 7نفر به اتهام اقدام علیه پلیس مصر
جمعه 9 اسفند 1392 - 14:00

العالم - پلیس مصر 7 فعال شبکه اجتماعی فیس بوک را به اتهام تحریک مردم ، ایجاد نفرت، انزجار و دشمنی نسبت به نیروهای امنیتی بازداشت کرد.

به گزارش روز جمعه شبکه خبری العالم، گزارش ها حاکی است که این اقدام پلیس مصر در راستای اعمال محدودیتها بر فعالیتهای اینترنتی هواداران محمد مرسی، رییس جمهوری برکنار شده مصر، انجام شده است.

به گفته پلیس، بازداشت شدگان بین 21 تا 43 سال سن دارند و صفحاتی در فیس بوک ایجاد کرده و نام و القاب شماری از افسران پلیس را منتشر کرده اند.

این در حالی است که پلیس مصر پیشتر 16 نفر از اعضای اخوان المسلمین را به اتهام فعالیتی مشابه بازداشت کرده است.

از زمان اقدام ارتش مصر در برکناری محمد مرسی در 8 ماه پیش، فعالیت هواداران مرسی در شبکه های اجتماعی افزایش یافت.

پس از برکناری مرسی نیروهای امنیتی مصر حملات شدیدی علیه هواداران مرسی آغاز کردند که اوج آن، اعلام گروه اخوان المسلمین به عنوان گروه تروریستی از سوی دولت بوده است.

پلیس مصر می گوید که نیروهای آن همواره در معرض عملیات تروریستی از قبیل تیراندازی به سمت برخی افراد و نیز افسران و سوزاندن خودروها و املاک و دارایی هایشان قرار می گیرند؛ اما با قدرت تمام با این اقدامات مقابله می کنند.

پلیس نام یکی از صفحات فیس بوک را که هواداران مرسی ایجاد کردند، اعلام کرد این صفحه "نبض رابعه" نام دارد که پلیس گرداننده آن را نیز دستگیر کرده است.

این صفحه اقدام خشونت آمیز نیروهای امنیتی در متفرق کردن تحصن گسترده هواداران مرسی در شش ماه گذشته را پوشش می داد که طی آن صدها نفر کشته شدند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها