جدیدترین خبرها از تحولات سوریه

جدیدترین خبرها از تحولات سوریه
جمعه 9 اسفند 1392 - 18:52

دمشق(العالم) – عملیات ارتش سوریه در شهر "یبرود" در استان "ریف دمشق " به منظور محاصره گروههای مسلح ادامه دارد.

"حسام زیدان" خبرنگار شبکه العالم روز جمعه از سوریه گزارش داد: عملیات ارتش سوریه از چند محور برای محاصره کامل شهر یبرود ادامه دارد.  و نیروهای ارتش در منطقه "مکسر المرامل" نزدیک شهر یبرود، کاروانی از خودروهایی را که به وسیله آنها برای تروریستها سلاح و مهمات حمل می‌شد هدف قرار دادند.
در این عملیات 8 خودرو به همراه مهمات و سرنشینان آن نابود شدند.
در منطقه "العلایا" بین شهرهای "السحل" و "یبرود" هم نیروهای ارتش گروهی از عناصر مسلح را هدف قرار دادند. در این منطقه به دلیل وجود تپه‌ها و ناهمواری‌های فراوان، تروریست‌ها تلاش می‌کردند خود را مخفی کنند، ولی در نهایت به دام نیروهای ارتش افتادند.
حسام زیدان ادامه داد: نیروهای ارتش در عملیاتی در منطقه ارتباطی بین "صرخه" و "جبعدین" که یکی از مهمترین گذرگاه‌های عناصر مسلح برای عبور از شهر "رنکوس" به سوی مناطق "عسال الورد" و "جعبدین" است، تعدادی از تروریستها را به هلاکت رساندند.
خبرنگار العالم خاطرنشان کرد: نیروهای ارتش با محاصره شهر یبرود در منطقه مرتفع قلمون که نزدیک مرز لبنان قرار دارد، تلاش می کنند تا همه راه‌های ارتباطی گروه‌های مسلح را ببندند.
حسام زیدان درباره پیامدهای کمین "العتیبه" گفت: این یکی از عملیات مهم ارتش سوریه طی دو ماه گذشته بود به صورتیکه بیش از 200 فرد مسلح در جریان آن به هلاکت رسیدند. نیروهای ارتش سوریه در برهه اخیر توانایی بالای خود را در ایجاد کمین برای عناصر مسلح نشان داد. و این پیروزی ها با فعالیتهای اطلاعاتی و امنیتی موفقیت آمیزی همراه بوده است.
وی افزود: عناصر مسلحی که در العتیبه هدف قرار گرفتند در حال اعزام به سوی منطقه "قلمون" بودند تا محاصره تروریستها در این منطقه را بشکنند.
MKH-28-10:33

پربیننده ترین خبرها