واکنش تشکیلات خودگران به اظهارات نتانیاهو در آیپک

واکنش تشکیلات خودگران به اظهارات نتانیاهو در آیپک
چهارشنبه 14 اسفند 1392 - 12:38

مسئولان تشکیلات خودگردان فلسطین اظهارات اخیر بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی در واشنگتن را به منزله اعلام پایان یکجانبه مذاکرات سازش توصیف کردند.

به گزارش روز چهارشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، نبرد سیاسی " بنیامین نتانیاهو" نخست وزیر رژیم صهیونیستی در واشنگتن از اتاق های دربسته در کاخ سفید به سالن کمیته روابط عمومی آمریکا-اسرائیل - آیپک ( بزرگ ترین لابی صهیونیستی در آمریکا ) منتقل شد.

چند ساعت پس از سخنرانی "جان کری" وزیر امور خارجه آمریکا که گفته بود تلاش وی درجهت دستیابی به سازش به خاطر شخص او نیست، بلکه فقط به خاطر (رژیم) "اسرائیل" است، نتانیاهو تاکید کرد که " اسرائیل تنها قدرت خوب در منطقه خاورمیانه به شمار می رود".

از سوی دیگر، تحلیلگران در بررسی مواضع باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا پیش از دیدارش با نتانیاهو و بعد از آن در واشنگتن متحیر شدند.

تعجب تحلیلگران از یک سو به خاطر عبارت ها و توصیف های تند اوباما از آن چیزی بود که درسایه ادامه اشغالگری رژیم صهیونیستی روی خواهد داد.

از سوی دیگر، علت این تعجب به خاطر تمجید مداوم رئیس جمهوری آمریکا از نتانیاهو بود که به رغم آنها، اوباما برای دستیابی به سازش تلاش می کند.

با این حال ، برخی از تحلیلگران رژیم صهیونیستی مواضع اوباما را این گونه ارزیابی کردند که وی از طرف فلسطینی "ضعیف" در برابر طرف اسرائیلی "لجوج " حمایت کرده است.

این وضعیت باعث شد تا نتنیاهو واکنش نشان داده و اعلام کند: " این فلسطینی ها هستند که در روند سازش مانع تراشی می کنند" زیرا آنان همواره به رسمیت شناختن این رژیم را نمی پذیرند.

در این حال، " نبیل شعث " از مسئولان تشکیلات خودگردان فلسطین گفت: سخنرانی نتانیاهو، اعلام رسمی یک طرفه پایان یافتن مذاکرات سازش با تشکیلات خودگردان است.

شعث افزود: " نتانیاهو دیروز به طور آشکار مخالفت خود را با همه اصول صلح و مبانی مذاکرات نهایی که با دولت آمریکا درباره آن توافق کرده بودیم، اعلام کرد.

وی تصریح کرد: مذاکرات نهایی یافتن راه حل درباره مسئله مرزها ، آوارگان فلسطینی، شهرک سازی و همه مسائل نهایی مورد اختلاف دو طرف را شامل می شود.

پربیننده ترین خبرها