تاثیرات لغو حالت فوق العاده بر اوضاع تونس

تاثیرات لغو حالت فوق العاده بر اوضاع تونس
جمعه 16 اسفند 1392 - 10:43

رئیس جمهوری تونس درحالی حالت فوق العاده در این کشور را پس از گذشت 3 سال لغو کرد که همچنان بین سیاستمداران تونسی دراین باره اختلاف نظر وجود دارد و برخی از احتمال پیامدهای نظامی، سیاسی و اقتصادی چنین اقدامی سخن می گویند.

به گزارش خبرنگار شبکه خبری العالم از تونس، "منصف مرزوقی" رئیس جمهور و فرمانده عالی نیروهای مسلح تونس دستور لغو حالت فوق العاده را در سراسر خاک این کشور از روز چهارشنبه پنجم مارس 2014 میلادی صادر کرد.

این تصمیم پس از مشورت با رئیس مجلس موسسان و دیدار با مسئولان امنیتی و نظامی به عنوان بخشی از اعضای شورای امنیت ملی تونس اتخاذ گردید. براساس دستور، لغو حالت فوق العاده توانمندی دستگاه های امنیتی در اجرای قانون را کاهش نمی دهد و تغییری در اجرای قوانین به ویژه در مناطق عملیات نظامی و مناطق مرزی نمی دهد.

وضع حالت فوق العاده در تونس به توصیه شورای امنیت ملی این کشور در روز 11 فوریه 2011 میلادی اعلام شده بود اما درباره تصمیم مرزوقی برای لغو حالت فوق العاده، میان اعضای مجلس موسسان تونس اختلاف نظر وجود دارد.

خبرنگارالعالم با اشاره به اینکه احتمال می رود لغو حالت فوق العاده در تونس پیامدهای سیاسی و اقتصادی برای این کشور داشته باشد، اعلام کرد: برخی این تصمیم رئیس جمهور تونس را نشان دهنده اوضاع مساعد امنیتی در داخل این کشور تلقی می کنند.

خبرنگار العالم با تاکید بر اینکه "هنوز نگرانی هایی درباره ازسرگیری درگیری ها در تونس طی روزهای آینده وجود دارد"، افزود: همچنان وضعیت امنیتی در این کشور نابسامان است و اقدامات امنیتی و تعقیب و گریز گروههای مسلح و تروریستی از سوی نیروهای امنیتی تونس ادامه دارد.

مهدی جمعه نخست وزیر تونس در مصاحبه روز یکشنبه خود با تلویزیون دولتی این کشور خاطرنشان کرد که هنوز نبرد علیه تروریسم و نگرانی از حضور گروههای تروریستی در تونس ادامه دارد.

وی گفت: حتی انتظار می رود طی روزهای آتی ستیزه جویانی که به سوریه رفته اند؛ به تونس برگردند.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها