تروریستهای سعودی از سوریه به یمن می‌روند

تروریستهای سعودی از سوریه به یمن می‌روند
شنبه 24 اسفند 1392 - 11:54

یک مسئول ارشد امنیتی یمن، از خروج ده ها تن از تروریستهای سعودی از میدان های جنگ در سوریه و عراق و عزیمت آنان به یمن برای پیوستن به عناصر القاعده دراین کشور خبر داد.

به گزارش روز شنبه پایگاه خبری شبکه العالم، این مسئول امنیتی یمنی افزود در ماه های گذشته، شمار زیادی از عناصر افراطی سعودی که تا پیش از این برای جنگ به سوریه و عراق رفته بودند، این کشورها را ترک کرده و به کشور ناآرام یمن آمده اند تا درکنار یمنی های عضو القاعده در جزیره العرب بجنگند.
روزنامه "القدس العربی" چاپ لندن نوشت: فرار اولین گروه اصلی از عناصر افراطی سعودی به یمن، پس از آن صورت گرفت که این کشور در فاصله سال های 2003 تا 2006 با حملات شدید از سوی القاعده مواجه شد. این عناصر به همراه یمنیهای افراطی در سال 2009 به تشکیل گروه القاعده در جزیره العرب کمک کردند.
این مسئول امنیتی یمنی که خواست نامش فاش نشود، افزود، تروریست سعودی که اکنون به یمن می‌آید، نیرویی است که مهارت لازم را از جنگ در عراق و سوریه کسب کرده و آماده مرگ است.
بر اساس گزارش دولت یمن، بیشتر عاملان حمله به بیمارستان وزارت دفاع یمن در صنعا  (پایتخت یمن) در پنجم دسامبر 2013 ، سعودی بودند که برخی از آنان نیز در عراق جنگیده‌اند.
این حمله به کشته شدن دست کم 52 نفر منجر شد.
این جنایت که تصاویری از آن توسط تلویزیون یمن و دیگر رسانه ها پخش شد، خشم یمنیها را به دنبال داشت.
این مسئول یمنی افزود: برخی از عناصر تندروی سعودی که از سوریه به یمن آمده‌اند، بازداشت شده و محاکمه خواهند شد.
این مسئول امنیتی گفته است که ده‌ها سعودی از سوریه و عراق به یمن رفته اند، اما با این حال مشخص کردن تعداد دقیق آنان ، امری دشوار است.
یمن یازدهم فوریه گذشته اعلام کرده بود که 29 نفر از شهروندان تحت تعقیب سعودی را به علت عضویت آنان در القاعده، به عربستان تحویل داده است.
اطلاعاتی درباره زمان ورود این افراد به یمن وجود ندارد.
یک منبع دیپلمات عرب وابسته به کشورهای حوزه خلیج فارس هم اعلام کرد بیش از 10 نفر از سعودی های بانفوذ که در سوریه جنگیده بودند، به تشکیلات " القاعده در جزیره العرب " در یمن پیوستند.
سرلشکر "منصور التركی" سخنگوی وزارت کشور عربستان گفته بود بعید به نظر می رسد که بسیاری از عناصر تندروی سعودی از سوریه و عراق به یمن بروند زیرا این دو کشور همچنان از مهم ترین مناطق درگیری به شمار می روند.
وی افزود صدها نفر از عناصر تندروی سعودی در گذشته به یمن منتقل شده بودند و این وزارت خانه اطلاعاتی درباره هیچ سعودی که شاید اخیراً از سوریه به یمن  رفته باشد بدون اینکه از عربستان عبور کند ، در دست ندارد.

پربیننده ترین خبرها