هیومن‌رایتس‌فرست:

شکنجه‌ گران‌ در بحرین بازخواست نمی شوند

شکنجه‌ گران‌ در بحرین بازخواست نمی شوند
چهارشنبه 28 اسفند 1392 - 12:10

سازمان "هیومن رایتس فِرست" از بازخواست نشدن عاملان شکنجه پرسنل پزشکی و امدادرسان بحرین به شدت انتقاد کرد و گفت که دولت بحرین، هیچ یک از مسئولان راشد را به خاطر پرونده شکنجه پرسنل پزشکی بازخواست نکرده است.

به گزارش روز چهارشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، سازمان "هیومن رایتس فرست" با انتشار بیانیه ای به مناسبت سالگرد بازداشت "علی العکری" از پزشکان بحرینی و سایر پرسنل پزشکی مجتمع پزشکی "سلمانیه" در شهر منامه، اعلام کرد که دولت بحرین، هیچ یک از مقامات ارشد دولتی را به منظور بازخواست در خصوص این پرونده، فرانخوانده است.

بر اساس این بیانیه: علی العکری نخستین پزشک بحرینی بود که شکنجه شد و سپس دهها نفراز امدادگران بحرینی بازداشت و شکنجه شده و به صورت تشریفاتی محاکمه شدند.

این سازمان آمریکایی همچنین به موضوع فرار مجرمان دولتی از مجازات در بحرین اشاره کرد و پرونده بازداشت العکری و شکنجه او را گواهی بر این مدعا دانست.

هیومن رایتس فرست تاکید کرد: سیاست بازداشت مخالفان که به دستور پادشاه بحرین در دستور کار قرار گرفت، همچنان در این کشور دنبال می شود.

بحرین از فوریه سال 2011 میلادی شاهد اعتراضات گسترده و مسالمت آمیز مردم برای دستیابی به آزادی و عدالت است که با سرکوب شدید مواجه شده است. این سرکوبها با پشتیبانی نظامیان سعودی همچنان ادامه دارد.
26

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها