سرنوشت سرکرده لیبیایی داعش در شمال سوریه + عکس

سرنوشت سرکرده لیبیایی داعش در شمال سوریه + عکس
پنج‌شنبه 14 فروردين 1393 - 18:58

سرکرده گروهک موسوم به "گردان البتار" وابسته به گروهک تروریستی داعش، توسط عناصر مسلح جبهه النصره در حومه "حسکه" کشته شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، با از سرگیری درگیری ها در اطراف منطقه "مرکده" و "ریف الصور" میان عناصر مسلح گروه های تروریستی "داعش" و"جبهه النصره" در حومه حسکه در شمال شرقی سوریه، "ابوأنس الليبي" سرکرده لیبیایی داعش در این منطقه به هلاکت رسید.

بر اساس این گزارش، این درگیری ها دیروز به کشته شدن برخی از عناصر دو طرف منجر شد و یکی از نیروهای جبهه النصره و برخی از عناصر گروه داعش کشته شدند.

پایگاه " آسیا نیوز" با درج این خبر گزارش داد، این درگیری ها حاصل تلاش جبهه النصره با همکاری برخی گروه های دیگر با هدف دردست گرفتن کنترل این منطقه بود که چند روز پیش به دست عناصر داعش افتاده بود.

عناصر گروه داعش نیز بخش شرقی منطقه "مرکده" را در تلاشی با هدف پیشی گرفتن از دشمنان خود، هدف قرار دادند که این حمله، خسارات مالی زیادی برجای گذاشت.

دراین حال، گروه های مسلح، مواضع وابسته به این گروه را در غرب منطقه الشدادی هدف حمله قرار دادند و همزمان نیز سیلوهای گندم در تل براک را که تحت سلطه عناصر داعش بود، از کنترل آنان خارج کردند.

عناصر جبهه النصره و طرفداران آن نیز سه ایست بازرسی را در منطقه مرکده به سلطه خود درآوردند و شمار زیادی از عناصر گروه داعش به هلاکت رسیدند و بیش از صد نفر از عناصر این گروه در منطقه یاد شده محاصره شدند.

در روزهای گذشته نیز در درگیری های میان دو طرف در ریف الحسکه جنوبی، بیش از 50 نفرازعناصر جبهه النصره وداعش و گروه های دیگر به هلاکت رسیدند.

درهمین حال، مرکز موسوم به دیده بان حقوق بشر از افزایش تعداد تلفات جبهه النصره و دیگر گروه های مسلح که کشته شدن آنان در درگیری های روز گذشته درمنطقه راهبردی " مرکده" واقع در ریف جنوبی شهر الحسکه تایید شده است، خبر داد.

براساس گزارش مرکز دیده بان حقوق بشر، 39 نفر دراین درگیری ها کشته شدند و دراین درگیری ها، دست کم 31 نفر از عناصر داعش به هلاکت رسیدند.

دراین گزارش همچنین آمده است که این درگیری ها به سلطه کامل داعش بر منطقه " مرکده " و عقب نشینی عناصر النصره و گروه های دیگر به منطقه الصور درریف شرقی دیرالزور منجر شد.

منطقه " مرکده" از این جهت حائز اهمیت است که در جاده امدادی گروه داعش و در مسیر"الحسكه - دير الزور" واقع است و از طرف دیگر در تپه ای مرتفع واقع شده است که به این گروه امکان می دهد که بر مناطق اطراف سلطه داشته باشد.

این منطقه همچنین نزدیک شهر الشدادی واقع شده است که پایگاه اصلی نیروهای دولتی در استان الحسکه به شمار می رود و مرکزی برای حمله به مواضع النصره و گروه های مسلح دراستان دیرالزور محسوب می شود.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها