مالکی: مبارزه با تروریسم را متحول می‌کنیم

مالکی: مبارزه با تروریسم را متحول می‌کنیم
دوشنبه 8 ارديبهشت 1393 - 18:54

العالم - نخست وزیر عراق تاکید کرد که روزهای آتی عراق شاهد تحولات مهمی در مبارزه علیه تروریسم به ویژه گروهک داعش و حامیان آنها خواهد بود.

به گزارش شبکه خبری العالم، "نوری مالکی" امروز (دوشنبه) در گفت وگو با شبکه العراقیه که در پایگاه الکترونیکی آن شبکه منتشر شد، با اشاره به تفاهمات خود با دیگر تشکلها برای تشکیل حکومت اکثریت سیاسی، تاکید کرد که عراق در روزهای آتی شاهد تحولات مهم در زمینه مبارزه با تروریسم به ویژه گروهک داعش و حامیان آنها خواهد بود.

به گفته خبرگزاری "سومریه نیوز"، مالکی همچنین درباره ترکیب دولت آتی که قصد دارد پس از انتخابات آن را تشکیل دهد، گفت: اعضای دولت عراق بر اساس شایستگی و کفایت و بر اساس حرفه و تخصص - و نه بر اساس سهمیه بندی- انتخاب می شوند.

نخست وزیر عراق خاطرنشان کرد که  با همه گروه ها به تفاهماتی دست یافته است، به گونه ای که می تواند دولت مبتنی بر اکثریت سیاسی تشکیل دهد، دولتی که همه گروه ها را در بر می گیرد و همگی در وحدت عراق و دوری از طائفی گری و روابط حسنه با همگان و مخالفت با دخالت در امور داخلی کشور توافق نظر دارند.

صبح امروز راس ساعت هفت صبح، رای گیری از نیروهای نظامی و امنیتی عراق و اتباع عراقی مقیم خارج و بیماران بستری در بیمارستانها و زندانیان برای انتخابات پارلمانی عراق آغاز شد.

 انتخابات پارلمانی عراق از بزرگترین رویدادهای مهم این کشور به شمار می آید؛ تشکل یا گروه پیروز در این انتخابات می تواند نخست وزیر را معرفی کند و مناصب عالی را در دولت به عهده بگیرد، قرار است که انتخابات پارلمانی عراق روز چهارشنبه آتی 30 آوریل در مناطق مختلف این کشور برگزار شود.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها