دوره سکوت در انتخابات پارلمانی عراق آغاز شد

دوره سکوت در انتخابات پارلمانی عراق آغاز شد
سه شنبه 9 ارديبهشت 1393 - 07:55

تبلیغات نامزدهای انتخابات پارلمانی عراق از ساعت 12 شب گذشته ممنوع شد، تا این کشور وارد مرحله "سکوت تبلیغاتی" به عنوان مقدمه‌ای برای برگزاری انتخابات در فردا چهارشنبه شود.

به گزارش روز سه شنبه پایگاه خبری شبکه العالم، تبلیغات نامزدها برای این انتخابات در یکم ماه آوریل جاری آغاز شد. در این انتخابات 9032 نامزد برای تصدی 328 کرسی پارلمان رقابت می کنند.
کمیسیون عالی مستقل انتخابات عراق به تشکل های سیاسی درباره نقض مرحله "سکوت تبلیغاتی" هشدار داد و تاکید کرد که با هرگونه تخلف نامزدها یا تشکل های سیاسی برخورد قانونی خواهد کرد.
رای گیری از نیروهای نهادهای امنیتی و بیماران در بیمارستان‌ها و زندانیان صبح دیروز آغاز شد و تا ساعت شش بعد از ظهر به وقت محلی ادامه داشت.
کمیسیون عالی انتخابات عراق اعلام کرد که مشارکت در این رای گیری 91.46 درصد بود که بالاترین میزان از سال 2003 میلادی به شمار می رود.
عراقی های مقیم خارج نیز روزهای یکشنبه و دوشنبه به مراکز رای گیری در کشورهای محل اقامت خود رفتند تا رای خود را برای انتخابات پارلمانی به صندوقها بریزند.
انتخابات پارلمانی عراق مهمترین رویداد این کشور است زیرا فراکسیون معرفی کننده نخست وزیر را مشخص خواهد کرد. این انتخابات فردا چهارشنبه در سراسر عراق برگزار می شود.

پربیننده ترین خبرها