نخست وزیر عراق وعده داد:

تحولات مهم در مبارزه با تروریسم در عراق

تحولات مهم در مبارزه با تروریسم در عراق
سه شنبه 9 ارديبهشت 1393 - 08:55

نخست وزیر عراق با تاکید بر این که در روزهای آینده، تحولات مهمی در زمینه مبارزه با تروریسم و داعش و حامیان آن اتفاق خواهد افتاد، خاطر نشان کرد که با همه جریان‌های سیاسی تفاهماتی برای تشکیل کابینه اکثریت سیاسی دارد.

به گزارش روز سه شنبه پایگاه خبری شبکه العالم، نوری مالکی در گفت وگو با شبکه العراقیه گفت: در چند روز آینده، شاهد تحولات مهمی در زمینه مبارزه با تروریسم و "داعش" و حامیان آن خواهیم بود.

وی تاکید کرد: هرکس به وحدت عراق ایمان داشته باشد و مخالف اختلافات طایفه ای و گروهک های شبه نظامی باشد، و وابستگان به سازمان های اطلاعاتی بیگانه را دشمن بدارد، در حکم شریک ما خواهد بود.

نخست وزیر عراق درباره ساختار کابینه آینده ای که قصد دارد پس از انتخابات تشکیل دهد، اظهار داشت: اساس انتخاب اعضای کابینه آینده را شایسته سالاری و تخصص و سلامت محوری تشکیل خواهد داد، نه سهمیه بندی.

نوری مالکی با بیان این که با همه جریان های سیاسی تفاهماتی داشته است، خاطر نشان کرد: این مساله، مرا قادر می سازد که کابینه اکثریت سیاسی را تشکیل دهم که همه این جریان ها را شامل شود، کابینه ای که محور آن وحدت عراق، کنارگذاشتن اختلافات طایفه ای و جایگزین کردن روابط حسنه با همگان و مخالفت با دخالت بیگانگان در امور داخلی است.

عراقی های مقیم خارج از این کشور، یکشنبه و دوشنبه گذشته رأی خود را به صندوق انداختند.

همچنین رأی گیری از نیروهای امنیتی، بیماران بستری در بیمارستان ها و زندانیان روز دوشنبه انجام شد.

این انتخابات فردا در همه استانها و مناطق عراق برگزار می شود.

انتخابات مجلس، مهم ترین انتخابات این کشور به شمار می رود، زیرا فهرستی که در این انتخابات، اکثریت آرا را از آن خود کند، قادر خواهد بود نخست وزیر پیشنهاد کند و پست های کلیدی کابینه را از آن خود کند. انتخابات عمومی، روز چهارشنبه آغاز خواهد شد.

26

پربیننده ترین خبرها