پاسخ رئیس "النهضه" تونس به خبر رابطه با صهیونیستها

پاسخ رئیس
سه شنبه 9 ارديبهشت 1393 - 11:09

رئیس جنبش "النهضه" در تونس تأکید کرد که مردم این کشور درباره مخالفت با عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی اتفاق نظر دارند.

به گزارش روز سه شنبه پایگاه خبری شبکه العالم، "راشد الغنوشی" خبر مربوط به درخواستش برای عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی و یا موافقت با آن را تکذیب کرد و گفت که مخالفت با عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی، نظر مشترک اقشار مختلف تونسی ها است .
دفتر راشد الغنوشی با صدور بیانیه ای به نقل از وی خاطرنشان کرد، برخی رسانه ها سخنی را به نقل از راشد الغنوشی در مورد موضوع مراسم معبد الغریبة نقل نموده اند، که این امر موجب بروز جنجالی در این زمینه شده است.
دفتر جنبش النهضه با تکذیب خبر مطرح شده در رسانه‌ها مبنی بر اینکه راشد الغنوشی درخواست عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی را نموده یا آن را پذیرفته، تأکید کرد: برخلاف این خبر راشد الغنوشی تأکید کرده است که همه تونسی‌ها درباره مخالفت با عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی و آزادی دینداری مسلمانان و غیر مسلمانان اتفاق نظر دارند.
در این بیانیه اشاره شده است که برگزاری مراسم معبد "الغریبه" تابع مقررات مشخص شده از سوی حکومت تونس است؛ و عادی سازی روابط محسوب نمی شود . همچنین لازم است همانطور که شیخ راشد الغنوشی خواسته است از این موضوع در جهت کشمکش‌های سیاسی استفاده نشود و بجای آن به مسائل مهم کشور پرداخته شود.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها