پیش بینی رئیس پارلمان عراق درباره انتخابات فردا

پیش بینی رئیس پارلمان عراق درباره انتخابات فردا
سه شنبه 9 ارديبهشت 1393 - 13:49

رئیس پارلمان عراق ابراز امیدواری کرد، انتخابات فردا بتواند نشان دهنده خواسته‌‌های واقعی مردم عراق باشد و کشور را از بحران های سیاسی و ناامنی فعلی نجات دهد.

به گزارش روز سه شنبه پایگاه خبری شبکه العالم، "اسامه النجیفی" گفت: امیدوارم انتخابات فردا خواست واقعی مردم عراق برای اصلاح و تغییر روند فعلی کشور را برجسته کند و آغازگر عصری تازه در عراق پس از سقوط صدام باشد.
وی در مصاحبه با خبرگزاری تسنیم با تکرار مخالفت با کاندیدا شدن مجدد نوری مالکی برای نخست وزیری، مدعی شد که بیشتر گروه‌های سیاسی عراق مخالف کاندیدا شدن مالکی برای سه دوره متوالی هستند، زیرا وی به‌اندازه کافی و به‌مدت ٨ سال سکان ریاست کشور را به‌عهده داشته  و هم اکنون کشور نیازمند فردی جدید با افکار و پشتکار قوی است تا بتواند عراق را از بحران‌های کنونی نجات دهد.
رئیس پارلمان عراق در عین حال با انتقاد از سیاست‌های ٨ سال گذشته نوری المالکی اظهار داشت: نه من و نه هیچ‌کس دیگری مشکلی شخصی با آقای مالکی ندارد.
وی در اظهاراتی تبلیغاتی بدون اشاره به اقدامات مثبت دولت مالکی در برقراری امنیت و ارتقای نقش منطقه‌ای عراق گفت: عراق در هیچ زمینه‌ای موفقیتی کسب نکرده است، نه در زمینه وضعیت معیشتی مردم، نه در زمینه اقتصادی و نه در زمینه امنیت که مهمترین دغدغه عراقی‌ها است.
* همواره خواستار رابطه خوب با ایران بوده‌ام
اسامه النجیفی در بخش دیگری از این مصاحبه به روابط خود با مقامات جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و گفت: در زمانی که ریاست پارلمان عراق را به‌عهده گرفته‌ام، چندین بار به تهران سفر و همچنین از مقامات ایرانی در بغداد استقبال کرده‌ام، همواره خواستار رابطه‌ای دوستانه با ایران بر اساس احترام متقابل بوده و هستم.
وی افزود: ما نیازمند گسترش روابط با همه کشورهای جهان به‌ویژه کشورهای همسایه هستیم و می‌توانیم این روابط را بر اساس احترام گزاردن به دیدگاه‌های یکدیگر، خیلی بیشتر از وضعیت کنونی گسترش دهیم.
* پیش‌بینی نتیجه انتخابات سخت است
رئیس پارلمان عراق پیش‌بینی برای نتیجه انتخابات فردا را بسیار سخت عنوان کرد و گفت: پیش‌بینی نتیجه انتخابات خیلی سخت است، اما ائتلاف متحدون با توجه به کارهای مثبتی که در گذشته انجام داد‌ه‌ایم و اشخاص بسیار باسواد و توانمندی که کاندیدا کرده‌ایم، انتظار نتیجه خوبی را داریم.
وی ملت عراق را برنده واقعی انتخابات توصیف کرد و افزود: در انتخابات هیچ‌کس برنده و هیچ‌کس بازنده نیست، برنده واقعی ملت عراق هستند که از طریق صندوق‌های رأی آینده سیاسی کشور را  رقم می‌زنند.
* مخالف جنگ با تروریسم نیستم
اسامه النجیفی که خود یکی از شخصیت‌های سرشناس اهل‌تسنن عراق است، در ادامه، موضع خود در قبال درگیری فعلی استان الانبار را بیان کرد و گفت: من مخالف مبارزه با تروریسم نیستم، اما جنگی که در الانبار در حال وقوع است، با در نظر گرفتن همه جوانب می‌توان آن را یک فاجعه انسانی نامید.
وی همچنین بر لزوم مبارزه همه‌جانبه دولت با گروه‌های تروریستی تأکید کرد و گفت: دولت باید به‌شدت با گروه‌های تروریستی و کسانی که در ناامنی نقش دارند مبارزه کند، اما میان مردم عادی که خواسته اصلاحات دارند و تروریست‌ها باید تفاوت قائل شد.

پربیننده ترین خبرها