تشدید اختلافات گروههای مسلح در سوریه

تشدید اختلافات گروههای مسلح در سوریه
جمعه 12 ارديبهشت 1393 - 15:50

درپی شدت گرفتن اختلافات و درگیریهای گروههای مسلح در سوریه، سرکرده شبکه تروریستی القاعده در یک نوار صوتی جدید، به جبهه النصره فرمان داد تا جنگ با سایر گروههای مسلح در سوریه را متوقف کند.

به گزارش پایگاه شبکه خبری العالم، ایمن الظواهری سرکرده شبکه القاعده در یک نوار ویدیویی از جبهه النصره که شاخه افراطی القاعده در سوریه به شمار می آید، خواست تا درگیری با دیگر عناصر تروریستی را متوقف کند.

الظواهری خطاب به "ابومحمد الجولانی" سرکرده جبهه النصره گفت که "این فرمان شامل حال وی و تمام عناصر جبهه النصره و نیز تمام طوائف و مراکز تجمع مجاهدان (افراد مسلح) در شام می باشد و آنها باید فورا هرگونه درگیری با برادران مجاهد خود (افراد مسلح دیگر گروهها) و سایر مسلمانان را متوقف کنند و فقط به جنگ دشمنان اسلام" که به زعم او "بعثی ها و نصیری ها و هم پیمانان آنها از رافضی ها هستند، بپردازند".

درگیریهای شدیدی میان گروه مسلح موسوم به "دولت اسلامی در عراق و شام" (داعش) از ابتدای ماه ژانویه تاکنون با دیگر گروههای مسلح مخالف و در راس آنها جبهه النصره صورت می گیرد. در درگیری های شدید بین گروه داعش و دیگر گروههای مسلح در سوریه حدود 4 هزار نفر کشته شده اند. رهبری کل شبکه تروریستی القاعده در ماه فوریه، از گروه داعش تبری جسته و از آن خواست تا از سوریه عقب نشینی کند.

الظواهری همچنین در این نوار صوتی جدید از "ابوبکر بغدادی" سرکرده گروه داعش خواست تا "تماما به عراق (به اصطلاح او) زخم خورده بپردازد که به تلاشهای مضاعف نیاز دارد".

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها