بازدید وزرای خارجه همسایگان سوریه از آوارگان سوری

بازدید وزرای خارجه همسایگان سوریه از آوارگان سوری
يکشنبه 14 ارديبهشت 1393 - 13:16

وزرای خارجه کشورهای عرب همجوار سوریه امروز (یکشنبه) برای بررسی تبعات بحران انسانی سوریه نشستی را در اردوگاه آوارگان سوری "الزعتری" در شمال اردن برگزار می کنند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، یک منبع رسمی اردن با اعلام این خبر اظهار داشت: در این نشست وزیران خارجه اردن، عراق و ترکیه به همراه وزیر امور اجتماعی لبنان و آنتونیو گوتیرس کمیسر عالی سازمان ملل در امور آوارگان و وزیر خارجه مصر شرکت خواهند داشت.
"ناصر جوده" وزیر خارجه اردن روز شنبه با "هوشیار زیباری" همتای عراقی خود و "رشید دیرباس" وزیر امور اجتماعی لبنان در شهر امان ملاقات و آخرین تحولات منطقه بویژه بحران سوریه را بررسی کرد.
"جوده" و "زیباری" در این دیدار بر اهمیت دستیابی به یک راه حل سیاسی در سوریه با مشارکت همه اقشار ملت این کشور و اهمیت مسؤولیت پذیری جامعه بین المللی در کمک به کشورهای همسایه تاکید کرد که پذیرای صدها هزار آواره سوری هستند تا از این طریق از بار سنگین حضور این آوارگان در این کشورها کاسته شود.
اردن چهارشنبه گذشته سومین اردوگاه آوارگان سوری در این کشور را با ظرفیت حدود 130 هزار آواره برای کاستن از فشار موجود بر اردوگاه الزعیتری افتتاح کرد. اردوگاه الزعتری پذیرای بیش از یکصد هزار آواره سوری است.
سازمان ملل متحد از آوارگی 6.5 میلیون نفر در داخل و 2.6 میلیون سوری در خارج از این کشور خبر داده است که به طور اساسی در کشورهای همجوار نظیر لبنان و ترکیه و اردن اقامت کرده اند.
با وجود وعده های مکرر کشورهای به اصطلاح دوست سوریه برای کمک به آوارگان سوری، این کمکها همچنان برای مخالفان مسلح و گروه های تروریستی سرازیر می شود، و آوارگان سوری در اردوگاه ها در بدترین شرایط و با کمترین امکانات زندگی می کنند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها