پیشتازی ائتلاف مالکی در استان بابل

پیشتازی ائتلاف مالکی در استان بابل
دوشنبه 15 ارديبهشت 1393 - 10:29

منابع آگاه در استان بابل عراق تأکید کردند که ائتلاف دولت قانون به ریاست نخست وزیر این کشور، حدود نیمی از 17 کرسی این استان در پارلمان را به دست خواهد آورد.

به گزارش روز دوشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، سایت عراقی "السومریه نیوز" به نقل از این منابع پیش بینی کرد، ائتلاف "المواطن" به ریاست "سید عمار حکیم" رییس مجلس اعلای اسلامی عراق 4 کرسی، "ائتلاف الاحرار" وابسته به جریان صدر 3 کرسی و ائتلاف مدنی دموکراتیک به ریاست "علی کاظم عزیز الرفیعی" 2 کرسی را به دست آورند.
منابع اگاه در استان بابل خاطرنشان کردند که شمارش آرا در مرکز اصلی رأی گیری در استان بابل ( 5 کیلومتری شمال شهر حله ) با حضور ناظران و نمایندگان جریان‌های سیاسی به صورت دقیق و منظم، بدون مشاهده موارد تخلف قابل ذکر، در جریان است.
به گفته این منابع که خواستند هویتشان فاش نشود، ائتلاف دولت قانون پیشتاز است و بعد از آن ائتلاف المواطن و سپس ائتلاف الاحرار قرار دارند . آرای ائتلاف دولت قانون به اندازه ای است که می تواند 8 کرسی از 17 کرسی مختص به استان بابل را به دست آورد.
آنها تأکید کردند که 3 نامزد انتخابات پارلمانی پیشتاز در لیست ائتلاف دولت قانون به ترتیب حنان الفتلاوی، اسکندر وتوت و لبنی رحیم هستند.
بر اساس اعلام این منابع، آرای شمارش شده در استان بابل حاکی است که ائتلاف تجمع "الکفاءات" و ائتلاف "الوطنیه" احتمالا هرکدام یک کرسی را بدست می آورند.
کمیساریای انتخابات استان بابل اول ماه می 2014 اعلام کرد که نسبت مشارکت رای دهندگان در این استان بر اساس نتایج شمارش اولیه آرا 73 درصد، یعنی 723 هزار از کل 947 هزار نفر بوده است.
انتخابات پارلمانی عراق روز چهارشنبه،10 اردیبهشت ماه( 30 آوریل2014 ) در بغداد و سایر استان ها با اعمال تدابیر شدید امنیتی و منع آمد و شد در بعضی از استان ها برگزار شد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها