حمله اخیر آمریکا نقض یادداشت تفاهم خاتمه جنگ با ایران بود+ فیلم

شنبه 6 تير 1405
21:27
حمله شب گذشته آمریکا به جمهوری اسلامی ایران نقض بند اول یادداشت تفاهم‌ آتش بس و خاتمه جنگ بین دو طرف بود. این یادداشت تفاهم‌ به عنوان چارچوبی اولیه برای بازسازی اعتمادی است که ایران به خاطر عهد شکنی آمریکا از دست داده بود.

العالمایران - سیاسی

شبکه خبری العالم در این قسمت از برنامه «العین الاسراییلیه» (از نگاه اسراییل)، به تحلیل های مفسران رسانه های عبری درباره گفت و گوهای مربوط به یادداشت تفاهم میان ایران و آمریکا و ضربات وارده به آمریکا و رژیم صهیونیستی و توافق چارچوب امضا شده میان حکومت لبنان و رژیم صهیونیستی پرداخته است.

در این برنامه همچنین به حمله شب گذشته (شامگاه جمعه) آمریکا به ایران و وعده تهران به پاسخگویی به آن به ویژه در سایه امضای یادداشت تفاهم میان دو طرف پرداخته شده است.

طلال حتوم، رئیس بخش رسانه «دانشگاه آ یو ال» با حضور در استودیو برنامه «العین الاسراییلیه» شبکه العالم، درباره حمله شب گذشته آمریکا به جمهوری اسلامی ایران - که نقض بند اول یادداشت تفاهم‌ بین دو طرف بود - تأکید کرد که این یادداشت تفاهم‌ به عنوان چارچوبی اولیه برای بازسازی اعتمادی است که ایران به خاطر عهد شکنی آمریکا از دست داده بود؛ لذا این مساله به ویژه با توجه به اینکه دولت آمریکا بارها از تعهدات خود عدول کرده و توافق‌نامه‌هایی را که قبلاً امضا کرده بود، نقض کرده است، اهمیت بسزایی دارد.

وی افزود: این یادداشت تفاهم برای سنجش فضا و راستی آزمایی میزان تعهد آمریکا امضا شد و به همین دلیل در آن یک مهلت شصت روزه تعیین شده است.

حتوم گفت: این تفاهم‌نامه قطعاً یک توافق نیست؛ بلکه چارچوبی برای تلاش جهت یافتن راهکارهایی به منظور حل مسائل معوقه بین دو کشور، به ‌ویژه پس از حملات آمریکا به ایران، است.

رئیس بخش رسانه دانشگاه آ یو ال یادآور شد که ایران هرگز قصد تحریک آمریکا را نداشته است؛ بلکه آمریکا برای تحریک ایران آمده بود که کارشناسان می بایست به این مساله به طور ویژه توجه کنند.

فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا (سنتکام) با اعتراف به نقض آتش بس، حمله به ایران را تائید کرد. سنتکام عصر جمعه به وقت محلی، با تایید حمله آمریکا به ایران مدعی شد: نیروهای فرماندهی مرکزی ایالات متحده در ۲۶ ژوئن (۵ تیرماه) حملاتی را علیه ایران انجام دادند که پاسخی قدرتمند به حمله روز گذشته به یک کشتی تجاری بود که در حال عبور از تنگه هرمز بود.
به دنبال حمله آمریکا، نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بامداد امروز (شنبه) با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که در پاسخ به تجاوز، چند نقطه استقرار ارتش تروریستی آمریکا در منطقه را هدف قرار داده است.

نیروی دریایی سپاه اعلام کرد: به دنبال نقض آتش بس رژیم صهیونیستی در جنوب لبنان، ساعاتی پیش رژیم پیمان‌شکن آمریکا نیز مانند همیشه دست به نقض تعهدات خود زد و به بهانه‌های مختلف از تردد یک کشتی متخلف از مسیر غیرمجاز در تنگه هرمز به حمله هوایی به سواحل جمهوری اسلامی ایران اقدام کرد.

️نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پاسخ به این تجاوز نقاط استقرار ارتش ترورستی آمریکا در منطقه را مورد اصابت قرار داد.

بر اساس بند ۵ تفاهم نامه اسلام آباد ترتیبات کنترل عبور و مرور در تنگه هرمز با جمهوری اسلامی ایران است؛ لکن آمریکا با تحریک جهات مختلف در صدد تخلف از این تعهد بود که پاسخ لازم داده شد و من بعد چنین خواهد بود.

در صورت تکرار تجاوز، پاسخ ما گسترده‌تر از این خواهد بود.

0% ...

آخرین اخبار

اوج گرفتن جنگ روسیه و اوکراین در سایه بن بست سیاسی


بیانیه وزارت امور خارجه درباره نقض مجدد تفاهم خاتمه جنگ توسط آمریکا در بامداد ۷ تیر ۱۴۰۵


عراقچی عازم عراق شد


بیانیه اعضای مجلس خبرگان درباره تحولات اخیر و مذاکرات


عارف: دستگاه‌های حاکمیتی برای برگزاری آیین وداع و تشییع امام شهید انقلاب در آمادگی کامل هستند


بیانیه "جماعت اسلامی لبنان" در مورد توافق لبنان و رژیم صهیونیستی با میانجیگری آمریکا


نشست مسئولان برگزاری مراسم تشییع رهبر شهید انقلاب اسلامی با عراقچی


وزیر خارجه فردا به عراق سفر می کند


متن کامل توافق سازشکارانه دولت لبنان با رژیم اسرائیل


زمین‌ لرزه نسبتا شدید ۶.۱ ریشتری بخش وسیعی از افغانستان را لرزاند