ورود ارتش سوریه به مرکز الملیحه و فرار تروریست‌ها

ورود ارتش سوریه به مرکز الملیحه و فرار تروریست‌ها
دوشنبه 15 ارديبهشت 1393 - 22:05

العالم - ارتش سوریه با وارد ساختن شکست سنگین به تروریست‌ها در مرکز شهر ملیحه در استان ریف دمشق، مناطق زیادی از این شهر را آزاد کردند.

به گزارش خبرنگار العالم از سوریه، پیشروی ارتش سوریه در عمق شهر ملیحه پس از درگیری با نیروهای موسوم به ارتش آزاد رخ داد که در جریان آن شمار زیادی از تروریست ها از جمله "ابراهیم خبیه" یکی از سرکردگان این گروهک به هلاکت رسید.

یک منبع نظامی در گفت وگو با خبرنگار العالم، گفت: پیروزی ارتش سوریه در شهر ملیحه بر تروریست ها، پس از چهل روز درگیری حاصل شد که در جریان آن تروریست های باقی مانده به سوی شمال این منطقه گریختند. 

پس ورود ارتش سوریه به شهر ملیحه، نیروهای واحد مهندسی ارتش سوریه نیز اقدام به خنثی سازی بمب هایی نمودند که توسط تروریست ها در این شهر کار گذاشته شده بود.

ملیحه واقع در جاده اصلی منتهی به فرودگاه بین المللی دمشق در غوطه شرقی است که از مهمترین محل های تجمع تروریست ها در نزدیکی پایتخت سوریه محسوب می شود.

تسلط ارتش سوریه به ملیحه اقدامی مهم به منظور تقویت امنیت دمشق و نشانگر توانمندی نظام سوریه برای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در سوم ژوئن 2014 (13 خرداد 1393) در فضایی باثبات در پایتخت و سایر شهرهای این کشور است.

خبرنگار العالم همچنین گزارش داد: شهر حمص نیز شاهد اجرای توافق میان ارتش سوریه و افراد مسلح به منظور خروج آنها از بخش قدیمی این شهر در مدت 48 ساعت خواهد بود.

"طلال البرازی" استاندار حمص در این باره می گوید: توافنقامه آتش بس میان ارتش سوریه و تروریست ها بر اساس تحولات صورت گرفته در 48 ساعت آینده اجرا خواهد شد و مدت زمان زیادی به طول نمی انجامد.

البرازی افزود: افراد مسلح به سوی تلبیسه و الداره الکبیره در بیست  کیلومتری شمال حمص خواهند رفت. 

با این اقدام، شهر حمص به طور کامل از تروریست ها پاکسازی شده و در کنترل نظام سوریه قرار خواهد گرفت. 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها