پیشروی ارتش سوریه در ریف دمشق + فیلم

يکشنبه 14 ارديبهشت 1393 - 14:12

ارتش سوریه پیشروی محسوسی را در چند محور در شهر الملیحه در ریف دمشق داشت و منابع نظامی در گفت وگو با شبکه العالم کنترل افراد مسلح بر فرودگاه نظامی "الضمیر" و مناطق دیگر در ناحیه "جرمانا" در ریف دمشق را تکذیب کردند.

"خانم دارین فضل" خبرنگار شبکه العالم روز یکشنبه گزارش داد، نیروهای ارتش سوریه توانستند "ابوعبدو الدومانی" فرمانده گروهک تروریستی موسوم به "سپاه الرحمن" را به همراه دو تبعه لیبیایی در منطقه ربدین به هلاکت برسانند.
ارتش سوریه همچنین در عملیاتی علیه مخفیگاه‌های گروههای مسلح در شهر الملیحه، تلفات زیادی را به آنها وارد کرد و شمار زیادی از افراد مسلح نیز فرار کردند.
نیروهای ارتش توانستند در سه محور پیشروی قابل توجهی کنند و تعدادی از ساختمانها در محور المعامل را به کنترل خود درآوردند.
در محور جنوب شرقی نیز جاده اصلی الملیحه به دست ارتش افتاد و نیروهای ارتش در محور غربی نیز پس از درگیری‌های شدید با افراد گروه موسوم به "جیش الاسلام" به پیشروی خود ادامه دادند.
درسایه این تحولات، هرلحظه امکان دارد که نیروهای ارتش سوریه پاکسازی کامل شهر الملیحه را اعلام کنند.
ارتش سوریه همچنین برای جلوگیری از نفوذ افراد مسلح استحکامات خود در دو محور جرمانا و شبعا را تقویت کرد. نیروهای ارتش در مناطق همجوار شهر الملیحه نیز در ضربات دقیق و ویژه خود یک انبار مهمات گروههای مسلح را بین دو منطقه زبدین و عین ترما منهدم کردند.
درحالیکه پیش از این برخی رسانه های وابسته به مخالفان مسلح مدعی شده بودند فرودگاه نظامی الضمیر را تصرف کرده اند؛ خبرنگار العالم تصاویری را از داخل این فرودگاه نشان داد که از تداوم حضور نیروهای ارتش سوریه این فرودگاه حکایت دارد.
رسانه‌های حامی مخالفان مسلح همچنین مدعی کنترل تروریستها بر مناطق گسترده ای از جرمانا در ریف دمشق شده بودند که یکی از سربازان سوری از مرکز جرمانا در گفت وگو با خبرنگار العالم اظهار داشت: این ادعا صحت ندارد؛ و ارتش سوریه روز به روز قویتر می شود و نفوذ به جرمانا برای افراد مسلح دشوار است و ارتش به دفاع از سوریه و مردم ادامه خواهد داد.
خبرنگار العالم گفت که اخبار مربوط به کنترل گروههای مسلح بر بخش های گسترده ای از منطقه جرمانا صحت ندارد، و این نطقه تحت کنترل کامل ارتش سوریه و نیروهای دفاع ملی است.

پربیننده ترین خبرها