دبیرکل وفاق: گفتگوی تمدن‌ها در بحرین برای خارجی‌ها است

دبیرکل وفاق: گفتگوی تمدن‌ها در بحرین برای خارجی‌ها است
سه شنبه 16 ارديبهشت 1393 - 12:41

دبیرکل جمعیت وفاق تاکید کرد که گفتگوی تمدن ها برای خارجی ها است، و سهم مخالفان شیعه و غیر شیعه بحرینی کشتار، زندان و تبعید است.

به گزارش روز سه شنبه پایگاه خبری شبکه العالم، شیخ علی سلمان افزود: کنفرانسی که در حال حاضر با عنوان گفتگوی تمدن ها در بحرین برگزار می شود تلاشی برای گمراه کردن جامعه جهانی است زیرا واقعیت در بحرین این است که در این کشور چیزی جز تخریب مساجد، تبعید آیت الله نجاتی (نماینده آیت الله سیستانی در بحرین) و تعطیلی شورای علمای مسلمان نیست.

دبیرکل جمعیت وفاق در صفحه توییتر خود تاکید کرد که جهان به خوبی می داند که در بحرین ظلم دینی و مذهبی وجود دارد، و مخبر ویژه آزادی های دینی و هیات امریکایی آزادی های دینی هم به این امر اعتراف دارند.

سلمان خطاب به شرکت کنندگان در کنفرانس گفتگوی تمدن ها گفت: خوش آمدید اما اگر مایل بودید روی دیگر سکه را ببینید به دیدار مخالفان و روستاها و مساجد ویران شده بحرین بروید.

وی افزود: سالهاست که پیروان مذهب تشیع از حق پرداختن به مراسم مذهبی خود محرومند و حق اداره اوقاف جعفری را ندارند، و حاکمان چندین دهه است که هیچ پیشنهادی را برای تحویل اوقاف به یک موسسه مردمی را نمی پذیرند و اصرار دارند این اداره تابع آنها باشد.

شیخ علی سلمان خاطرنشان کرد: سازمان اوقاف جعفری امروز یک موسسه دولتی است که تحت نظر وزارت دادگستری عمل می کند، و خواسته شیعیان هیچ تاثیر در آن ندارد از این رو اداره اوقاف شیعیان به جای آن که نماینده نظر و خواسته پیروان این مذهب باشد، نماینده حکومت است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها