پیش روی ارتش سوریه در حلب + فیلم

سه شنبه 16 ارديبهشت 1393 - 13:21

دمشق (العالم) – خبرنگار شبکه العالم با اشاره به کنترل ارتش سوریه بر شهر "ملیحه" تأکید کرد، پیشروی نیروهای ارتش در شهر حلب ادامه دارد.

"حسام زیدان" روز سه شنبه گزارش داد، عملیات ارتش سوریه در بسیاری از محورها همچنان ادامه دارد، و نیروهای ارتش در حال پیشروی در شمال حلب از سمت زندان مرکزی هستند.
این زندان اکنون در تیر رس نیروهای ارتش قرار گرفته است و آنها توانسته اند راه های امدادرسانی و پشتیبانی عناصر مسلح در این منطقه را قطع کنند. ارتش همچنین با ادامه پیشروی در منطقه الراموسه و العامریه تعدادی از ساختمان ها محور اللیرمون شمال حلب را تحت کنترل خود درآورده است.
خبرنگار العالم با اشاره به کنترل کامل نیروهای ارتش سوریه بر شهر ملیحه در غوطه شرقی دمشق، خاطرنشان کرد: پس از ورود نیروهای ارتش به این شهر، یگان های فنی مهندسی مشغول خنثی سازی بمب هایی هستند که عناصر مسلح کارگذاشته اند.
"حسن حسن" کارشناس نظامی در گفت وگو با خبرنگار العالم، با اشاره به محاصره تروریستها از طریق قطع راه‌های منتهی به حومه شرقی حلب و عملیات ویژه ارتش در مرکز این شهر خاطرنشان کرد؛ این امر به معنای افتادن عناصر مسلح در چنگ یگان‌های ارتش، و محاصره آنها توسط یگان‌های پیشرو در داخل شهر و یگان‌هایی است که شمال شهر را محاصره کرده‌اند.
ارتش سوریه همچنین برای تامین امنیت پایتخت با اجرای عملیاتی بزرگ وارد شهر مهم ملیحه شد و بخش اعظم آن به علاوه زمین‌های کشاورزی اطراف، ورودی شهر، محورهای منتهی به آن، و نیز راه های ارتباطی با شهرهای مجاور و حتی ساختمان شهرداری را تحت کنترل خود در آورد. ارتش همچنین حلقه امنیتی خود را در سمت غرب و جنوب و شرق  کامل کرده است.
"شادی احمد" تحلیلگر مسایل سیاسی به خبرنگار العالم گفت: عملیات ارتش سوریه (در شهر ملیحه) در مدت زمانی کمتر از آنچه مورد انتظار بود به اتمام رسید.
وی افزود: در این عملیات ارتش و نیروهای دفاع ملی با شجاعت و قدرت توانستند عناصر مسلح را از چهار جهت محاصره کنند و پس از آن نیروهای ارتش برای تسلط کامل بر شهر الملیحه از سه مسیر اصلی وارد شهر شدند.
پس از سیطره ارتش سوریه بر شهر ملیحه وهمزمان با آغاز عملیات پاکسازی این شهر، نیروهای ارتش هر گونه تحرک گروه های مسلح در شهرهای جسرین و زبدین به سمت این منطقه را خنثی کرده، و همزمان به محل تجمع گروه های مسلح در چند منطقه جوبر حمله کردند.
خبرنگار العالم به نقل از یک منبع آگاه خاطرنشان کرد، بعد از تحت کنترل در آوردن شهر ملیحه توسط ارتش سوریه، معادله در میدان جنگ کاملا تغییر یافته است، و گروه های مسلح آخرین خطوط دفاعی خود را با عقب نشینی و کشته شدن تعدادی از فرماندهانشان از دست داده اند.
شهر ملیحه که در مسیر جاده اصلی منتهی به فرودگاه بین المللی دمشق در غوطه شرقی قرار دارد، از مهمترین مخفیگاه های گروه های مسلح محسوب می شد و ارتش بیش از 5 ماه است که آن را به شدت محاصره کرده بود.
5-6- 50:30- TOK

پربیننده ترین خبرها