خودداری آل خلیفه از تحویل پیکر شهید بحرینی

خودداری آل خلیفه از تحویل پیکر شهید بحرینی
پنج‌شنبه 18 ارديبهشت 1393 - 13:48

رژیم بحرین با زیر پا گذاشتن قوانین داخلی، بین المللی و حقوق بشری، با گذشت حدود 20 روز از شهادت "عبدالعزیز عبار"، همچنان از تحویل پیکر وی به خانواده اش خودداری می کند.

به گزارش روز پنجشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، رژیم آل خلیفه با هدف تبرئه مزدورانش و رهایی آنها از مجازات، و همچنین کتمان علت حقیقی شهادت "عبدالعزیز عبار"، تهدید کرده درصورتی که مخالفان، دولت را در قتل عبار مقصر بدانند جسد وی را تحویل نخواهد داد.
جمعیت وفاق بحرین با انتقاد از تعلل دادستان عمومی، مرکز ویژه بازجویی، دبیرخانه رسیدگی به شکایات، مرکز ملی حقوق بشر و دیگر سازمان ها و نهادهای رسمی که مدعی دفاع از حقوق شهروندان هستند، تحویل ندادن پیکر شهید عبار را نشانه آشکاری از نادیده گرفتن حق و حقوق بحرینی ها دانست.
براساس گزارش مرکز آزادی ها و حقوق بشر جمعیت "وفاق" بحرین، شهید عبدالعزیزعبار، جوان 27 ساله بحرینی، بامداد روز جمعه 18 آوریل 2012، بر اثر جراحات ناشی از برخورد مستقیم گلوله نیروهای امنیتی به سرش شهید شد.

عبار پس از این حادثه  55 روز در کما به سر برد.
سایت جمعیت وفاق بحرین تأکید کرد، عدم تحویل پیکر شهید عبار از سوی رژیم بحرین، عمق استبداد دولتی این رژیم را آشکار کرده و بهترین شاهد برای انعکاس رنج های ملتی است که خواستار تغییر و حرکت به سوی دموکراسی در کشورشان هستند.

جمعیت وفاق بحرین با محکوم کردن اقدامات آل خلیفه ، بر حمایت و کمک همه جانبه خود از خانواده این شهید تاکید کرد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها