پرونده عناصر مسلح در حمص قدیم بسته شد

پرونده عناصر مسلح در حمص قدیم بسته شد
جمعه 19 ارديبهشت 1393 - 19:43

استاندار حمص به شبکه العالم گفت، پرونده عناصر مسلح در بخش قدیمی این استان بسته شد.

"طلال البرازی" استاندار حمص روز جمعه در مصاحبه با شکبه العالم تأکید کرد که هیچ فرد مسلحی در بخش قدیمی این استان باقی نمانده است.

وی با بیان اینکه همه بندهای توافقنامه اخراج عناصر مسلح از بخش قدیمی حمص اجرایی شده است، تأکید کرد که توافقنامه‌هایی مشابه با بخش قدیمی این استان به زودی در بقیه مناطق استان حمص اجرا خواهد شد.

"طلال البرازی" خاطرنشان کرد: در مرحله آینده شاهد آشتی ها و اقدامات مثبتی با تلاش دولت و استفاده از همکاری همه شهروندان خواهیم بود.
وی افزود: هیچ فرد مسلحی در بخش قدیمی حمص باقی نمانده و همه مفاد توافقنامه اجرایی به صورت مطلوب انجام شد. در چارچوب این توافق 70 تن از ربوده شدگان آزاد شدند و پرونده به پایان رسید.
البرازی خاطرنشان کرد: اکنون تلاشهای جدیدی برای حل مشکل وجود گروه‌های مسلح در دیگر مناطق حمص آغاز شده است و تلاش می کنیم به دنبال بقیه ربوده شدگان در حمص و دیگر مناطق بگردیم؛ و به زودی شاهد نتایج مثبتی خواهیم بود.
استاندار حمص اظهار داشت: توافق حاصل شده در بخش قدیمی حمص با امداد رسانی و ارسال کمکهای انسانی و غذایی به مناطق دیگر ارتباطی با یکدیگر ندارند.
وی تأکید کرد: همه کمکهای غذایی و انسانی به مناطق و روستاهای شمال حلب و از جمله آنها نبل و الزهراء رسیده است.
استاندار حمص گفت: مردم با خوشحالی در حال بازگشت به بخش قدیمی حمص هستند.
وی با این حال خاطرنشان کرد که باندهای تروریستی خسارتهای فراوانی را به مناطق مختلف بخش قدیمی حمص وارد کرده اند.
البرازی گفت: تلاشها برای انجام توافق و حل وجود گروه های مسلح در دیگر مناطق ادامه دارد؛ و منطقه "الوعر" در رأس اولویت‌ها برای آشتی طی هفته‌های آینده است؛ البته راه برای همه مناطق و از جمله آنها منطقه شمالی باز است.

پربیننده ترین خبرها