نماینده عراقی:

سلاح‌های داعش در عراق ساخت صهیونیست‌ها است

سلاح‌های داعش در عراق ساخت صهیونیست‌ها است
يکشنبه 21 ارديبهشت 1393 - 12:27

نایب رئیس کمیسیون امنیت و دفاع در پارلمان عراق رژیم صهیونیستی را متهم کرد که اعضای گروه موسوم به "دولت اسلامی در عراق و شام" (داعش) را به سلاح و تجهیزات جنگی برای نبرد با ارتش عراق در استان الانبار مجهز کرده است.

به گزارش روز یکشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، "اسکندر وتوت" در گفت وگو با خبرگزاری آناتولی ترکیه گفت: نیروهای ارتش عراق سلاح‌های گروه داعش را به غنیمت گرفته‌اند که ساخت رژیم اسرائیل است. برخی از کشورها نماینده این رژیم شده و نبرد در عراق را به جای این رژیم مدیریت می کنند.
وتوت افزود: گروه داعش یک گروه صهیونیستی است که هدف تضعیف عراق و کشورهای عرب منطقه و ضربه زدن به اسلام را دنبال می کند.
این مسئول عراقی تصریح کرد: عراق به گذرگاهی برای قاچاق سلاح و میدان نبرد برخی کشورها شده است و دخالت کشورهای منطقه ای در امور داخلی عراق این کشور را به عرصه نبردی برای گروه داعش و سایر گروههای مسلح تبدیل کرده است که برخی از کشورهای همجوار از آنها حمایت می کنند.
وی افزود: این حمایت‌ها تاثیر زیادی بر وضعیت امنیتی عراق برجای گذاشته است و نبرد در عراق بین نیروهای مسلح و گروههای مسلح تروریستی است، نه بین شیعیان و اهل سنت.
وتوت گفت: برخی کشورهای منطقه ای در حمایت از این گروههای مسلح به منظور برهم زدن امنیت عراق تا جای زیادی پیش رفته اند و هراندازه حمایت و پشتیبانی این کشورها از گروههای مسلح افزایش می یابد؛ به همان اندازه نیز خطر این گروهها علیه عراق بیشتر می شود.

پربیننده ترین خبرها