کارگران ترکیه در اعتراض به انفجار معدن اعتصاب کردند

کارگران ترکیه در اعتراض به انفجار معدن اعتصاب کردند
پنج‌شنبه 25 ارديبهشت 1393 - 10:45

العالم - اتحادیه های کار ترکیه در اعتراض به انفجار معدن "سوما" در غرب این کشور برای اعتصاب در امروز - پنجشنبه - فراخوان دادند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، آخرین آمار اعلام شده از تعداد قربانیان انفجار معدن سوما در ترکیه از این حکایت دارد که تاکنون 274 تن جان خود را از دست داده اند. این در حالیست که بیش از 100 تن در داخل معدن گرفتار شده اند.

در اعتراض به این حادثه، اتحادیه های کارگری ترکیه برای اعتصاب در روز پنجشنبه فراخوان داده اند. معترضان خواستار استعفای دولت هستند.

پلیس ترکیه هزاران معترض را در شهرهای استانبول و آنکارا با استفاده از گاز اشک آور و خودروهای آب پاش پراکنده کرد. حادثه سوما موجی از انتقادات علیه دولت را در پی داشت که با تظاهرات و اعتصاب همراه بود.

وزارت کار ترکیه می گوید معدن سوما در ماه مارس بازرسی شده بود و هیچگونه تخلفی در روند کار معدن وجود نداشت.

دفتر دادستان منطقه روز گذشته تحقیق قضایی درباره حادثه را آغاز کرد.وزارت انرژی ترکیه اعلام کرد: ادامه آتش سوزی و وجود گاز سمّی مونوکسید کربن، کار امداد رسانی را دشوار کرده است. 

 به گفته مقامات ترکیه و براساس تحقیقات اولیه، عامل این حادثه انفجار یک دستگاه برقی در حدود دو کیلومتری زیر زمین بوده که باعث قطع برق و از کار افتادن دستگاه تهویه شده است.

علاوه بر آتش سوزی، از کار افتادن دستگاه های آسانسور، مانع از دسترسی سریع به کارگران داخل معدن شده است.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها