راز انفجار گذرگاه باب السلامه سوریه چه بود؟

راز انفجار گذرگاه باب السلامه سوریه چه بود؟
جمعه 26 ارديبهشت 1393 - 08:55

گذرگاه باب السلامه در مرز سوریه با ترکیه دیروز شاهد انفجاری بزرگ بود که در جریان آن بیش از 50 نفر کشته و دهها نفر دیگر زخمی شدند اما هدف پشت پرده این انفجار چه بود؟

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم به نقل از روزنامه الاخبار، این انفجار در پارکینگ خودروها نزدیک گذرگاه باب السلامه در ریف شهر اعزاز در شمال حلب رخ داد که گروه مسلح موسوم به "جبهه اسلامی" و گروهک تروریستی موسوم به "الهیئه الشرعیه " آن را تحت کنترل دارند.

انفجار که ناشی از یک دستگاه خودروی بمبگذاری شده بود، به حدی قدرت داشت که در جریان آن، بیش از 50 نفر کشته و دهها نفر زخمی شدند که بیشتر آنها غیرنظامی، کودک و زن بودند.

آمبولانس ها نیز مجروحان را به بیمارستان های شهر مرزی "کلس" در ترکیه و یک بیمارستان صحرایی نزدیک وابسته به یکی از سازمانهای بین المللی انتقال دادند.

یک منبع مخالف سوری در شهر اعزاز به روزنامه لبنانی الاخبار گفت: "این انفجار فرماندهان گروهک موسوم به لواء الفتح وابسته به جبهه اسلامی را که عازم ترکیه بودند، هدف قرار داد."

مسئولیت این انفجار را تاکنون هیچ گروهی بر عهده نگرفته است اما گروههای مسلح موسوم به "ارتش آزاد" ، "جبهه النصره" و "جبهه اسلامی" به طور جداگانه گروه مسلح موسوم به دولت اسلامی عراق و شام (داعش) را متهم کردند که این انفجار را برنامه ریزی و اجرا کرده است. گروه داعش بیش از سه ماه پیش از شهر اعزاز عقب نشینی کرد.

درگیری و نبرد بین گروههای مسلح مختلف در سوریه بر سر مناطق نفوذ و غنایم از چندین ماه پیش در جریان است که این اختلافات و درگیری ها بویژه در هفته های اخیر شدت گرفته است به گونه ای که در جریان آن صدها نفر از دوطرف کشته شده اند.

اختلافات و درگیری های اساسی درحال حاضر بین دو گروه جبهه النصره و گروه داعش است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها