تاکید صباحی بر تغییر کمپ دیوید و حل سیاسی بحران سوریه

تاکید صباحی بر تغییر کمپ دیوید و حل سیاسی بحران سوریه
جمعه 26 ارديبهشت 1393 - 12:58

حمدین صباحی نامزد انتخابات ریاست جمهوری مصر بر لزوم تغییر توافقنامه سازش کمپ دیوید بین مصر و رژیم اسرائیل و حل سیاسی بحران سوریه تاکید کردند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، حمدین صباحی نامزد انتخابات ریاست جمهوری مصر اعلام کرد که باید تغییراتی در توافقنامه کمپ دیوید اعمال شود و حاکمیت ملی و ارضی سوریه نیز حفظ شده و از هر گونه دخالت نظامی در این کشور اجتناب شود .

حمدین صباحی در برنامه ای تلویزیونی اعلام کرد: روش سیاسی و مسالمت آمیز تنها راه حل بحران سوریه است و با این روش می توان مانع دخالت نظامی در این کشور شد.

صباحی درباره توافقنامه کمپ دیوید که بین مصرو رژیم صهیونیستی امضاء شده است، گفت: توافقنامه کمپ دیوید باید تغییر کند تا ارتش مصر بتواند آزادانه در شبه جزیره سیناء به فعالیت بپردازد.

صباحی درباره سیاست خارجی که پس از پیروزی در انتخابات درپیش خواهد گرفت، گفت: با شرق و غرب رابطه برقرار خواهیم کرد و مصر وابسته به دولت آمریکا نخواهد بود ولی این به معنای دشمنی با دولت واشنگتن نیست و ما با چین، روسیه و آمریکای لاتین روابط دوستانه و برابر قرار خواهیم کرد. آمریکای لاتین به شکوفایی اقتصادی رسیده است و دیگر حیات خلوت آمریکا نیست.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری مصر گفت: اگر در انتخابات پیروز شوم، از دریافت کمک های اقتصادی آمریکا خودداری خواهم کرد زیرا این کمک ها به عنوان ابزاری برای تأثیرگذاری در تصمیمات مصر اعطاء می شود ولی دریافت کمک های نظامی آمریکا بلامانع خواهد بود زیرا این کمک ها که در اختیار ارتش مصر گذاشته می شود، تأمین کننده منافع مصر و آمریکا است . 

 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها